برخی بیماران بعد از انفارکتوس قلبی دچار درد سینه می شوند

برخی بیماران پس از انفارکتوس قلبی ممکن است دچار درد سینه مکرر شوند بنابراین درصورت بروز چنین ناراحتی باید آن را پزشک اطلاع داد چون این حالت قابل درمان است.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: ممکن است فرد پس از یک حادثه قلبی به سلامت رهایی یابد و دیگر هیچ مشکل قلبی برایش پیش نیاید.

وی گفت:‌اما برخی از بیماران پس از انفارکتوس قلبی حملات دیگری از ناراحتی قلبی خواهند داشت ولی باید توجه داشت که چنین تفکری نادرست است که تصور شود با هر بار مشکل قلبی وضع فرد بد و بدتر می شود.

کاظمی صالح خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که برخی بیماران بعد از انفارکتوس قلبی ممکن است دچار درد سینه مکرر شوند بنابراین در صورت بروز چنین ناراحتی آن را به پزشکتان اطلاع دهید زیرا این حالت قابل درمان است گاهی در مواردی که با درمان دارویی دردهای فرد کنترل نشد نیاز به آنژیوگرافی شریان های کرونر و احتمالا عمل جراحی پیوند رگ و یا بازکردن رگ بوسیله بالون خواهد بود.

وی تاکید کرد: پس از انفارکتوس و ترک بیمارستان، فواصل زمانی که باید توسط پزشک معاینه شوند بر حسب وضعیت هر بیمار متفاوت است و به طور معمول هنگام ترخیص بعد از بیمارستان وقت ملاقات بعدی به فرد داده می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار