در اختتاميه نخستين جشنواره ادبيات مقاومت بيان شد؛

بهمن دري: نمايشگاه كتاب مقاومت در دل نمايشگاه كتاب تهران برگزار مي شود

نمايشگاه كتاب مقاومت به همراه چندين نمايشگاه ديگر در دل بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار

حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

حاضر در محل برگزاري اختتاميه نخستين جشنواره ادبيات مقاومت جايزه ادبي شهيد آويني كه عصر روز گذشته 21 فرودين ماه با حضور بهمن دري معاون فرهنگي وزارت ارشاد اسلامي، سردار بسيجي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين و مجتبي رحماندوست دبيركل جمعيت دفاع از ملت فلسطين در پژوهشگاه هنر برگزار شد.

بهمن دري معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برگزاري نمايشگاه هاي كتاب مقاومت و دقاع مقدس در دو سال اخير و انسجام اين گونه نمايشگاه ها به بركت خون شهدا گفت: نمايشگاه كتاب مقاومت به همراه چندين نمايشگاه ديگر در دل بيست و پنجمين پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه ما به دليل طراز فرهنگي نبايد در شهيد آويني متوقف شويم، اظهار داشت: حوزه دفاع مانند معدن قابل استخراج بوده و يكي از مهندسان استخراج ادبيات مقاومت شهيد آويني است.

* انديشه و قلم صلاح برتر انقلاب اسلامي است

همچنين سردار بسيجي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين جمله كه ايستادگي يك ملت تنها در مقابل دو ابر قدرت زمان خود و قدرت هاي تابع آن ها شوخي نيست، گفت: انقلاب اسلامي انقلاب قلم و انديشه بوده و مكتب مرام و معجزه آن كتاب و اعجاز آن قلم است.

وي انديشه و قلم را سلاح برتر انقلاب اسلامي دانست و افزود: اين سلاح با عبور از دژها، مرزها و كاخ ها، بر قلب ها نشسته و سلاح دشمنان را از آن خود مي‌كند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به تاخير چكانندگان ماشه ها در توفيق انقلاب اسلامي در به اختيار گرفتن همه سلاح هاي دشمنان اشاره كرده و اظهار داشت: تفكر قرار دادن سلاح ها از روي خواسته هاي باطني انسان در اختيار قلم و انديشه بشريت را نجات خواهد داد.

نقدي بيداري اسلامي را نتيجه ثمربخشي سلاح انديبشه و قلم دانست و اظهار داشت: آگاهي به ثمرات اين اسلحه و بهره گيري درست از ان امري الزامي و ضروري است.

وي به شعر گونترگراس و موفقيت آن در دريافت جايزه نوبل اشاره كرد و گفت: تفكر مبتني بر حقيقت ناب انقلاب اسلامي ميراث همه بشريت و بي اعتنايي به انسانيت و بشر بزرگترين نقطه ضعف دشمنان است.

نقدي جاي ترجمه كتاب هاي ادبيات مقاومت را خالي دانست و تصريح كرد: هر چند عرب زبانان آموزه هاي انقلابي را منتقل كرده اند اما تلاش در عرصه ترجمه بايد در صدر فعاليت هاي نهادها قرار بگيرد.

در پايان مراسم اختتاميه نخستين جشنواره ادبيات مقاومت در كار گروه نقد و پژوهش اثر تاليفي بازتاب انقلاب اسلامي بر شيعيان لبنان به قلم سيد مهدي ظاهري برگزيده و كتاب پيروزي مقاومت، پيامدهاي راهبردي جنگ 33 روزه قابل تقدير بودند.

كتاب هاي سوءتفاهم سروده علي داوودي و كلمات در خط مقدم به قلم جواد محقق نيز به عنوان آثار برگزيده و قابل تقدير ارائه شده به كارگروه شعر معرفي شدند.

در اين ميان در كارگروه ادبيات مستند كتابهاي پاسياد پسر خاك و ستاد دزلي به عنوان آثار برگزيده موفق به دريافت جايزه شدند.

از كتابهاي ديگر برگزيده و قابل تقدير در كارگروه هاي هنر، جنگ نرم و ادبيات داستاني نيز مي توان به شهدا دفاع در برابر تجاوز به قلم فرهاد سليماني و عباس ميرهاشمي، سفر به جنون نوشته عبدالرضا فريزاده، مسابقه بين المللي كاريكاتور غزه، اثر سيد مسعود شجاعي طباطبايي، شوق اشرافيت بر جمهوريت نگاشته حميدرضا اسماعيلي، انقلاب هاي رنگي و انقلاب اسلامي ايران به قلم شعيب بهمن، قدرت جنگ نرم از نظريه تا عمل نوشته حجت الله مرادي اشاره كرد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار