عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از راه‌اندازی نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در قشم و تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در دیدار با لطف‌الله فروزنده معاون توسعه و منابع انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه به زودی نمایندگی جامعة‌المصطفی در تهران و قشم نیز راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در داخل، افزون بر طلاب غیر ایرانی، 25 هزار نفر را هم که شامل همسران و فرزندان طلاب المصطفی هستند زیر پوشش داریم همچنین ۷ هزار نفر از فرزندان طلاب نیز دانش‌آموز و یک‌هزار نفر دانشجو هستند.
وی با بیان اینکه برای فرزندان و همسران طلاب جامعة‌المصطفی دوره‌های فرهنگی، آموزشی و زبان و ... برگزار کرده‌ایم، به شمار دانش‌‌‌آموختگان جامعة‌المصطفی اشاره کرد و بیان داشت: در سه دهه گذشته، 25 هزار نفر نیز در مقاطع و رشته‌های گوناگون از جامعة‌المصطفی دانش‌آموخته شده‌اند که جمعی از آنها در کارهای فرهنگی و علمی در دنیا مشغول فعالیت‌اند.
رئیس جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تاریخ حوزه‌های علمیه و گذشته تاریخی ایران، چنین جمعیتی از نظر کمیت و تنوع ملیتی بی‌همتاست، اکنون و با توجه به وضعیتمان، در مقایسه با رقیبانمان نمی‌توانیم بگوییم تفاوت چندانی با آنها داریم، گرچه آنها از نظر امکانات از ما جلوتر هستند.
وی درباره تعداد واحدهای زیر نظر جامعة‌المصطفی در داخل کشور اظهار داشت: در ایران نزدیک به 40 واحد آموزشی، از قبیل مجتمع، مؤسسه و ... زیر نظر جامعة‌المصطفی هستند و در خارج کشور نیز در سه رده با یک‌هزار واحد مرتبطیم.
اعرافی ادامه داد: 200 واحد (معهد، کالج، مدرسه و ...) تابع ما هستند و نزدیک به 800 واحد نیز در قالب واحد‌های پیوسته،‌ تحت اشراف، تحت لیسانس یا همکار ما، به فعالیت مشغولند.
وی‌ با اشاره به رشته‌‌های تدریس ‌شده در جامعة‌المصطفی افزود: در جامعة‌المصطفی، 150 رشته تعریف شده است همچنین مجموعه ذخایر آموزشی حوزه را بازسازی کرده‌ایم، افزون بر این نزدیک به 200 رشته از مقطع کاردانی تا دکتری و نیز سطوح مختلف حوزوی طراحی شده‌اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: پایان‌نامه‌های دفاع ‌شده در جامعةالمصطفی ۲ هزار و 500 پایان‌نامه است و 100 گروه علمی داریم و نزدیک به ۳ ‌هزار استاد با ما همکاری دارند.
وی در ادامه درباره مجلات منتشر شده در واحدهای آموزشی زیر نظر جامعة‌المصطفی گفت: 50 مجله در واحدهای آموزشی المصطفی در داخل و خارج کشور منتشر می‌شوند و به جز این موارد، طلاب ما در قالب‌ انجمن‌ها 100 نشریه و 100 سایت را راه‌اندازی و مدیریت می‌کنند.
اعرافی ادامه داد: دانش‌آموختگان ما 20 کانال تلویزیون و ماهواره‌ای تأسیس کرده‌اند که در آنها حضور دارند و شبکه نشر جامعة‌المصطفی روزی دو کتاب منتشر می‌کند و این شبکه در هفت کشور به صورت رسمی ثبت شده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.