ابتلا به ديابت، بيماريهاي صعب العلاج و پرهزينه را به دنبال دارد

داشتن برنامه ورزشي منظم، رژيم غذايي صحيح و مراجعه به پزشك در صورت مشاهده هر گونه تغيير در پاها از مواردي است كه بيماران ديابت بايد رعايت كنند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر احمد بهزاد، مسئول درمانگاه ديابت مركز بيماري هاي خاص بندرعباس گفت: ديابت، مادر بسياري از بيماريهاي صعب العلاج و پرهزينه است عوارض چشمي، قلبي، كليوي، عصبي و زخم هاي خطرناك در پا و همچنين ساير عوارض مانند افسردگي،ناتواني جنسي خصوصا در آقايان، افزايش عفونت و سرطان مي باشد.

دكتر احمد بهزاد با اشاره به درمان ديابت تصريح كرد :درمان دیابت نوع 1، انسولين، رژيم غذايي و ورزش است اين گروه حتما بايد انسولين تزريق كنند چون در بدن اين افراد اصلا انسولين ترشح نمي شود اما در كنار ان ورزش و رعايت رژيم غذايي نيز لازم است.

وي در مورد درمان درمان ديابت نوع 2 نيز اظهار داشت: از آن جا كه سبك زندگي در درمان ديابت 2 خيلي تاثير گذار است شخص مي تواند بدون دارو با ورزش و رژيم غذايي مناسب سالها قند خود را كنترل كند البته اگر از ابتدا اين برنامه را رعايت نكند بايد از داروهاي خوراكي استفاده كند.

بهزاد به بيماران ديابتي توصيه كرد: داشتن برنامه ورزشي منظم و رژيم غذايي صحيح، مصرف مواد غذايي كه فيبر بالا و چربي و نمك كم دارند، معاينه و شستشوي روزانه پاها و خشك كردن آنها، مراجعه به پزشك در صورت مشاهده هر گونه تغيير در پاها، انجام آزمایش منظم قند خون، ترك مصرف سيگار، انجام آزمایش سالانه چربي خون، انجام آزمایش سالانه ادرار براي بررسي مشكلات كليوي، معاينه دهان و دندان حداقل سالي 2 بار و معاينه توسط پزشك متخصص داخلي و قلب و عروق حداقل سالي 2 بار از توصيه هايي است كه بيماران ديابتي بايد آن را رعايت كنند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.