سازمان همکاري اسلامي با هشدار درباره وضع وخيم بهداشتي در نوار غزه اعلام کرد دفاتر هماهنگي کمکهاي بشردوستانه وابسته به اين سازمان در قاهره و غزه مسئوليت رساندن کمکهاي بيمارستاني فوري را به اين منطقه به عهده خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ "عطا المنان بخيت" معاون دبير کل سازمان همکاري اسلامي در امور همکاريهاي بين المللي و بشردوستانه روز چهارشنبه با صدور بيانيه اي اعلام کرد اين سازمان هم اکنون با دولت مصر هماهنگي مي کند تا به غزه کمکهاي فوري ارسال کند .


وي تصريح کرد کمبود شديد تجهيزات پزشکي زندگي بسياري از بيماران را تهديد مي کند و عملهاي جراحي به علت نبود امکانات به تعويق افتاده و جراحي چشم ، جراحي کودکان ، عمل قلب و جراحي غدد متوقف شده است. بخش دياليز نيز به علت نبود فيلترهاي ويژه دياليز از کار افتاده است .حدود چهارصد بيمار کليوي به علت نبود امکانات با خطر مرگ روبرو هستند و آزمايشگاهها و واحدهاي بيهوشي و بخشهاي اورژانس از کمبود امکانات و تجهيزات بيمارستاني رنج مي برند.


به گفته بخيت بيش از 180 قلم دارو نيز تمام شده است و 200 نوع موارد مصرفي بيمارستاني نيز در مراکز بهداشتي در نوار غزه وجود ندارد .وي تصريح کرد بيش از سه ماه است که شصت و نه قلم دارو و هفتاد نوع تجهيزات پزشکي در اختيار مراکز بهداشتي قرار نمي گيرد زيرا تمام شده است.


وي خاطر نشان کرد: مراکز بهداشتي و بيمارستاني در نوار غزه واقعا با مشکل روبرو هستند و اين مشکلات نيز به اوج خود رسيده است زيرا اين مراکز نمي توانند داروها و تجهيزات بيمارستاني را تامين کنند و بيم آن وجود دارد که يک فاجعه رخ دهد ./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار