وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی بر ضرورت برگزاری اجلاس فوق العاده کمیته قدس تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ،علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه طی پیامی خطاب به  احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی ضمن حمایت از بیانیه سازمان همکاری های اسلامی در محکومیت مصوبه کنیست رژیم صهیونیستی مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، از این اقدام دبیر کل تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه این اقدام رژیم صهیونیستی را تجاوز جدی به حقوق تفکیک ناپذیر ملت فلسطین و نقض آشکار حقوق بین الملل دانست.

صالحی در ادامه سکوت جامعه جهانی و عدم تمایل قدرتهای بزرگ در واکنش مناسب به این توطئه رژیم صهیونیستی را غیر قابل پذیرش بر شمرد و موضع مناسب سازمان همکاریهای اسلامی در اعلام حمایت از حقوق مردم فلسطین و حفاظت از نمادهای اسلامی و تاریخی شهر قدس و اعلام محکومیت این اقدام صهیونیستیها را برآورنده انتظار حقیقی همه اعضای سازمان کنفرانس اسلامی دانست و بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این ارتباط خواستار برپایی اجلاس فوق العاده کمیته قدس سازمان همکاریهای اسلامی به منظور بررسی این موضوع گردید.

صالحی در پایان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکارعمل این سازمان در راستای واکنش شدیدتر به این اقدام رژیم صهیونیستی تاکید کرد./پ2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار