به بهانه اتمام جشن ارديبهشت تئاتر ايران؛

مسافر آستانه:ارديبهشت تئاتر فرصتي براي ديده شدن است

برگزاري ارديبهشت تئاتر با توجه به سراسري بودن آن و تقدير از فعالان اين عرصه فرصتي براي ديده شدن و احساس وظيفه يك هنرمند بخصوص در شهرستانهاست.

حسين مسافر آستانه كارگردان تئاتر و مدير سابق مركز هنرهاي نمايشي در خصوص اهميت برگزاري جشن ارديبهشت تئاتر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: ارديبهشت تئاتر مي تواند نقش بسيار موثري را براي ايجاد انگيزه در شهرستان ها و به ويژه مسئولان نامرتبط با وزارت ارشاد مانند شهرداري داشته باشد.
وي افزود: به نظرم تقدير از مديران ساير نهادها اتفاق خوبي است زيرا اين مسئله ايجاد رقابت كرده و اين وظيفه مهم فرهنگي را گوشزد مي كند.
مسافر آستانه تصريح كرد: شهرداري ها مي توانند از طريق حمايت تئاتر بسياري از مسائل فرهنگي شان را مرتفع كنند زيرا تئاتر به عنوان يك هنر بسيار موثر در زيرساخت هاي فرهنگ و ارتقاي فرهنگ شهروندي و آموزه هاي زندگي شهري تاثيرگذاري بالايي دارد.
وي بيان داشت: من فكر مي‌كنم چنين اقداماتي از سوي شهرداري كمك بسياري به مردم مي‌كند و اين خدمت از سوي اين نهاد از ساير خدماتش مهم تر است.
مسافر آستانه اظهار كرد: حل مشكلات فرهنگي جامعه بسياري از معضلات شهرداري را نيز حل مي كند و ارديبهشت تئاتر براي هنرمندان انگيزه زيادي ايجاد مي كند تا فعاليت خودشان را در اين راستا با برنامه ريزي دقيق تر و هدفمند تر براي سال آينده به انجام برسانند.
وي با اشاره به اين كه برگزاري چنين جشن هايي فرصتي براي ديده شدن است، گفت: وقتي هنرمندي ديده مي شود انتظارها از وي بيشتر مي شود و احساس وظيفه ايجاد مي‌كند هنرمند نياز به ديده شدن دارد و اين جشن مي‌تواند به عنوان بزرگ ترين جشن تئاتر سال كشور به اين مسئله كمك كند.
مسافر آستانه خاطرنشان كرد: امسال بسياري از هنرمندان صاحب نام در اين جشن حضور نداشتند كه به نظرم اين يكي از ايرادات ارديبهشت تئاتر پنجم بود اما اميدوارم سال آينده شاهد چنين مسئله اي نباشيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار