كاهش 15 درصدي تلفات رانندگي برنامه اجرايي سازمان راهداري

معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: سازمان راهداري و كل ارگان هاي دولتي برنامه كاهش 15 درصدي تلفات رانندگي را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده اند.

شهريار افندي زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه سازمان راهداري به منظور كنترل ترافيك جاده ها در فصل تابستان گفت: در خردادماه امسال جلسه مشتركي ميان تمامي سازمان ها از جمله سازمان راهداري، راهنمايي و رانندگي، هلال احمر و اورژانس براي كنترل ترافيك جاده ها در فصل تابستان امسال برگزار شد.
وي با اشاره به جابجايي 150 ميليون نفر در تابستان سال گذشته گفت: امسال با توجه به ايام ماه رمضان در مردادماه ميزان ترافيك جاده ها در تير و شهريور ماه بسيار زياد خواهد بود.
افندي زاده در ادامه تصريح كرد: ايمني جاده ها و كاهش تصادف از برنامه هاي اصلي ارگان هاي كشور به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه با اجراي طرح تابستاني سعي در كاهش 15 درصدي تلفات جاده اي داريم افزود: سال گذشته 14 هزار نفر در سوانح رانندگي درون شهري و برون شهري و 20 هزار نفر در كل كشور جان خود را از دست دادند.
وي با اشاره به افزايش سيستم هاي هوشمند در جاده ها در تابستان امسال گفت: با ثبت سرعت توسط دوربين ها قراردادن اطلاعات در اختيار پليس سعي در ايجاد سفر ايمن براي مسافران در تابستان امسال داريم.
وي با اشاره به اينكه در 13 استان كشور مركز مديريت راه هاي كشور وجود دارد افزود: تعداد مراكز مديريت راه ها تا پايان امسال به 25 مركز مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: با رعايت قوانين و مقررات و توجه به علائم و هشداردهنده در جاده ها سفر ايمني را تجربه كنيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار