اعتکاف راهی برای انس با خدا؛

اين روزها روزهاي بریدن از خلق و نزدیک شدن به حق ...

انسان موجودی است سالک و پویا به سوی معبود حقیقی خویش و از هر راهی که برود و هر مسیری را که در زندگی انتخاب کند سرانجام به لقا معبود خویش می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي  باشگاه خبرنگاران؛اعتکاف فرصت مناسبی است تا افرادی که در پیچ و خم های مادی غرق شده خود را پیدا کرده و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

اعتکاف تهی کردن دل ها از اغیار، چشیدن لذت میهمانی بر سر سفره احسان و لطف الهی،‌ سپردن دل و جان به پروردگار.

اعتکاف فصلی است برای گریستن،‌ برای ریزش باران رحمت،‌برای شستن آ‌لودگی های گناه،‌ برای تطهیر صحیفه اعمال برای نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح.

اعتکاف آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت بوده و روزه شرط آن است اساسا ارزش آدمی را عملش می رساند معتکف انسانی بزرگ و شریف است به اندازه شرافت رقص عملش.

ایام فیض در پیش است زمان عرشی شدن فرشیان و اعتکاف با همه فضیلتش زن و مرد را به خود می خواند انسانیت را می خواند تا به تماشای معراج خویشتن بنشیند در ایام شرایطی فراهم شده تا انسان ها با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر به زندگی خود ادامه داده و خود را برای صحنه های خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند همیشه به یاد خدا تلاش کنند خود را در محضر پروردگار ببیند از نافرمانی او بپرهیزند و به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

فرصت طلایی عمر در پیش است و ایام در گذر پس همتی باید تا با حضوری نورانی از همسفران کوی دوست گردیم./ل

گزارش از: ریحانه جمشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار