با انجام 1139 مورد عملیات یدک‌کشی و 1129 مورد راهنمایی کشتی، عملیات خدمات دریایی در 2 ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) از روند رو به رشدی برخوردار بوده است.


به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بندرعباس، علیرضا خجسته، معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان اظهارداشت: در این مدت 294 فروند کشتی در این مجتمع بندری پذیرفته شد که 50 فروند از این کشتی‌های تانکر و پاناماکس بالای 200 متر و 43 درصد از این تعداد حامل کالای نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی بوده که با موفقیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) پهلوگیری و تخیله و بارگیری شده‌اند.
 
وی افزود: مرکز  VTS(کنترل ترافیک دریایی) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ضمن همکاری به‌موقع در این مدت، 7 مورد هشدار به منظور احتراز از سوانحی نظیر تصادم با شناورهای مغروقه، انحراف از مسیر و حوادث مشابه به کشتی‌های عبوری ارسال کرده است .

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به عمق مناسب اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام گفت: با تلاش سرراهنمایان و دیگر نیروهای ارائه‌کننده خدمات دریایی 5 فروند کشتی با آبخور 13 متر و 2 فروند با طول بیش از 300 متر طی این مدت با موفقیت پهلو داده شده اند.

وی عملیات یدک‌کشی، راهنمایی، آب‌رسانی و سوخت‌رسانی را از جمله خدمات دریایی ارائه شده به کشتی‌های عبوری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام برشمرد که به ترتیب از رشد 9، 13، 48 و 34 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته برخوردار بوده‌اند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.