ارومیه/ وزیرراه شهرسازی؛

بهره برداری ازجاده ی مرزی خوی تاپایان سال جاری

جاده مرزی خوی قطور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، نیکزاد وزیرراه شهرسازی در بازدید از پروژه های شاخص راه و مسکن مهر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای اتمام مراحل اجرایی جاده بین المللی خوی قطور بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توافقات صورت گرفته به صورت مشارکتی 50 درصد از اعتبارات آن از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات حوزه راه تامین خواهد شد.

وی افزود: چند تقاطع غیر همسطح نیزدر این مسیر به همراه زیر سازی و آسفالت آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

نیکزاد در ادامه سخنان خود با اشاره به تعریض جاده سلماس خوی نیز گفت: این پروژه به طول 32 کیلومتر و به صورت 4 خطی اجرا می شود و قرار است که 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز را از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شود و تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد.

وی در ادامه به روند اجرایی پروژه های مسکن مهر شهرستانهای سلماس و خوی اشاره کرد و افزود: با تبدیل وضعیت ساخت واحد های مسکن سلماس به صورت قرارداد 3 جانبه روند اجرایی این پروژه ها شتاب می یابد.

وزیر راه و شهر سازی در خصوص واحد های مسکن مهر شهرستان خوی نیز اظهار داشت: با افزایش سقف تسهیلات این واحد ها از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال و افزایش مدت مشارکت بانک مسکن به همراه تقسیط پلکانی تسهیلات این واحد ها برای رفاه حال متقاضیان اقدام می گردد.

اختصاص 8 میلیارد ریال از اعتبارات استان به همراه 5 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به اجرای شبکه فاضلاب شهری ولیعصر خوی ، به همراه اختصاص یکصد میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل جاده چالدران به آواجیق از دیگر توافقات بازدید وزیر راه و شهر سازی با مسئولین ارشد استان از پروژه های شاخص این حوزه می باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود همچنین از روند احداث مسکن مهر خوی نیز بازدید و دستورات لازم را برای حل مسائل این پروژه ها صادر کرد.

علی نیکزاد همچنين در جریان بازدید از پروژه راه سازي ایواوغلی خوی اظهار داشت: 3 میلیارد تومان برای 4 خطه سازی مسیر اولوغلی به خوی اختصاص یافت.

وی با اشاره به محل تخصیص این میزان اعتبار، تصریح کرد: این میزان اعتبار از اعتبارات ملی اختصاص یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.