خوزستان/

پیمانکاران داخلی پتروشیمی موجب شکوفایی این صنعت شده اند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پیمانکاران داخلی پتروشیمی با توانمندی بالایی که پیدا کرده اند باعث شکوفایی و توسعه این صنعت در کشور شده اند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، علی یزدانی در چهل و یکمین جلسه هم اندیشی مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ابراز خشنودی از افتتاح اخیر طرحهای اروند، اسکله مایعات، ازت و اکسیژن مارون در منطقه توسط رئیس جمهور، خبر از صدور دستور رئیس جمهور برای ساخت یک واحد اتیلن برای اروند داد.
یزدانی تصریح کرد: راه اندازی واحد اتیلن در اروند ضمن تکمیل زنجیره این پتروشیمی، کمک شایانی به بخش اشتغال خواهد کرد.

وی همچنین از منحصر به فرد بودن اسکله مایعات منطقه ویژه گفت و افزود: اولین باری است که بازوهای بارگیری و سیستم حوض تاور در کشور طراحی شده که توسط آن می توان به صورت همزمان محصولات مختلف را در کشتی بارگیری کرد.

یزدانی با اشاره به اینکه این اسکله را یک شرکت ایرانی تحت لیسانس یک شرکت هلندی ساخت، عنوان کرد: در غیاب غیر موجه کارشناسان خارجی طرح، متخصصان داخلی اقدام به نصب تجهیزات کردند و شرکت مورد نظر، به رغم اعتراض اولیه، پس از مشاهده نتیجه کار و بررسیهای ویژه، ضمن تائید کامل کار، اعلام کرد که این شرکت ایرانی مجاز به نصب تمامی تجهیزات ما در ایران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ابراز خشنودی از خیز بلند صنعت پتروشیمی به سمت توسعه صنایع تکمیلی، از حضور میهمانانی در روزهای آینده برای پیگیری این امر خبر داد و افزود: این هیئت متشکل از مسئولین بلند پایه استانهای خوزستان و بوشهر، مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی، سرمایه گذاران و کارآفرینان است که برای پیگیری توسعه صنایع  تکمیلی پتروشیمی در دو استان خوزستان و بوشهر و در مراحل بعدی در کل کشور وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می شوند./س

وی از امضای توافقنامه ای برای مطالعه و جانمایی این صنایع در استان خوزستان با دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت و تشریح کرد: با حضور این هیئت این توافقنامه رسمی بین طرفین تبادل می شود تا این صنعت موثر در رشد اقتصادی مسیر پایدار خود را در آینده کشور پیدا کند.

در این جلسه همچنین سید موسی طباطبایی به عنوان سرپرست جدید روابط عمومی و محمدرضا مطیری به عنوان سرپرست واحد کار و امور اشتغال معرفی شدند. همچنین علیرضا شیرعلی که تاکنون سرپرست بهره برداری را بر عهده داشت از این پس به عنوان مدیر این مجموعه خدمت می کند.

طباطبایی که پیش از این مدیر اداری شرکت پتروشیمی بندرامام بود، هم اکنون با حفظ سمت مشاور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، سرپرستی روابط عمومی را نیز عهده دار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.