انتقاد انقلابيون ليبي از عملکرد فرستاده رئيس شوراي ملي انتقالي

ديدار فرستاده رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با مسئولان پيشين رژيم معمر قذافي، ديکتاتور معدوم ليبي با انتقاد شخصيتهاي سياسي ليبي روبرو شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ديدار نماينده شوراي ملي انتقالي ليبي در قاهره با برخي از مقامات سابق ليبي انتقادهايي را در ليبي به همراه داشت.

بر اساس اين گزارش ، 27 ماه مي ، علي الصلابي، از روحانيون ليبي، به نمايندگي از مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با چند تن از چهره هاي رژيم معمر قذافي، مانند احمد قذاف الدم، پسرعمو و نماينده پيشين معمر قذافي در برخي ماموريتها ديدار و آن را در چارچوب طرح آشتي ملي توصيف کرد.

الصلابي روز دوشنبه اعلام کرد از جانب عبدالجليل ماموريت داشته در چارچوب اتحاد ملت ليبي، با گروهي از مسئولان رژيم سابق ليبي ديدار کند.
هزاران تن از افراد وابسته به رژيم قذافي همزمان با وقوع انقلاب و بعد از آن خاک ليبي را ترک کرده و به کشورهاي مصر، تونس، اردن و مغرب گريختند.
ديدار الصلابي در قاهره با انتقاد بسياري از شخصيتهاي ليبي، از جمله برخي از مسئولان شوراي ملي انتقالي مواجه شد. انتصار العقيلي، از اعضاي شورا اين اقدام را بي احترامي به خون شهدا و اهداف انقلاب هفده فوريه دانست.

وي تاکيد کرد عبدالجليل بايد در خصوص اين گفتگوها که بدون مشورت صورت گرفته، پاسخگو باشد.

العقيلي تصريح کرد در صورتي که اين خبر تاييد شود، از شوراي ملي انتقالي ليبي استعفاء خواهد داد.

برچسب ها: لیبی ، قزافی ، انقلابیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار