رئيس كميسيون اقتصادي مجلس خبر داد؛

خريد مسکن در شرايط کنوني هدر دادن سرمايه است!/ بنگاه ها ديگر حق دريافت درصد ندارند !

مهمترين برنامه مجلس نهم پس از تشكيل كميسيون ها، بررسي طرح حذف اخذ درصد از خريد و فروش ملك اعم از تجاري و مسكوني است.

ارسلان فتحي پور رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترين موضوع مجلس نهم بحث ساماندهي معاملات مسكن است كه در اين راستا براساس رايزني هاي مسئولان با نمايندگان مجلس نهم در خصوص مصوبه ساماندهي بنگاه هاي معاملات ملكي قرار شده آنها از فروشندگان و خريداران تحت هيچ شرايطي درصد دريافت نكنند،     ضمن آنكه دريافت حق الزحمه به دليل وجود اشكالات فراوان در تابستان امسال قابل اجرا نيست.
فتحي پور ادامه داد: از اين پس قيمت ها براساس نرخ هاي مصوب ارائه شده خواهد بود به طوري كه براي خريد و فروش واحدهاي تجاري براساس نرخ هاي مصوب خريد و فروش و حتي رهن و اجاره انجام مي شود.
* خريداران براي خريد مسكن دست نگه دارند
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اين موضوع كه در حال حاضر شرايط به هيچ عنوان به نفع خريداران مسكن نيست گفت: توصيه من به فروشندگان اين است در حال حاضر شرايط براي فروش ملك بسيار مناسب است چرا كه در آينده با اجراي دستوري، قيمت گذاري ملك و قيمت واحدهاي مسكوني با كاهش 50 درصدي روبرو مي شود.
* قيمت مسكن در تهران 8 برابر شهر مادريد است
فتحي پور با بيان اينكه در حال حاضر قيمت مسكن در تهران 8 برابر شهر مادريد (پايتخت اسپانيا) و 1.5 برابر سانفرانسيسكو در آمريكا است اظهار داشت: مجلس به منظور بازنگري در قوانين مربوط به خريد و فروش مسكن در قالب اجراي طرح هاي جديد در حال مطالعه كارشناسي طرح هاي جديد است.
وي ادامه داد: قيمت فعلي مسكن واقعي است و اين قيمت هاي غيرواقعي باعث ايجاد فشار هرچه بيشتر به اقشار آسيب پذير شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار