در اطلاعيه مجلس خبرگان رهبري اعلام شد؛

برگزاري مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی در قم

مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی پنجشنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.


به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی پنجشنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

متن اطلاعيه به شرح زير است:

خاطره جانسوز رحلت عالم جلیل‌اقدر و فقیه وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی اکبر مشکینی (ره)، اندوه گرانی است که گستره دل‌ها را فرا گرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است.

آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، در طی سال‌های عمر خود کوشید تا با حسن رفتار و شیوایی گفتار، دل‌های توده‌های مردم را عاشق اسلام عزیز سازد و اخلاق انبیاء و اولیای الهی را در جامعه گسترش دهد. محفل درس اخلاق او آکنده از معنویت و عشق و ارادت به حضرت صاحب‌الزمان (عج) بود و با خطبه‌های دلنشین نماز جمعه، همه را به تقوای الهی و پرهیزگاری دعوت می‌نمود، همچنین آن مجاهد بزرگ از نخستین یاران امام عزیز در نهضت بزرگ اسلامی به شمار می‌آید و تاآخرین لحظات عمر خود نیز همواره مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن - بویژه اصل مترقی ولایت فقیه – بود؛ آن ایامی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شد، رزمندگان اسلام را از کوثر کلمات خویش سیراب می‌ساخت و به بذل جان در راه خدا تشویق می‌نمود و آنگاه که بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه می‌زد، تواضع و فروتنی را به یاد همگان می‌آورد.


آری آن فقیه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبی برای طلاب و روحانیان و دیگر اقشار ملت شریف ایران بود.


در پنجمین سالگرد رحلت ایشان با حضور مراجع عظام تقلید، علما و طلاب و عموم مردم شریف جهت تعظیم شعائر اسلامی گرد هم می‌آییم و یاد و خاطره آن عارف الهی را گرامی می‌داریم./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار