هشدار رئیس شورای نظامی انقلابیون درباره وقوع كودتا در ليبي

رئیس شورای نظامی انقلابیون طرابلس درباره احتمال وقوع کودتای نظامی در لیبی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه  الدستور ، دوشنبه شب گروهی از شبه نظامیان در اعتراض به ربوده شدن فرمانده شان با حمله به فرودگاه طرابلس، نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه را متوقف کردند. اما نیروهای دولتی لیبی پس از چند ساعت آنها را از محوطه فرودگاه بیرون راندند و به دلایل فنی فرودگاه را به مدت بیست و چهار ساعت به روی هواپیماها بستند.
در حالی که مذاکرات سران قبایل لیبی با شبه نظامیان مستقر در فرودگاه طرابلس برای متقاعد کردن آنها به ترک فرودگاه بدون خونریزی به شکست انجامیده بود، یکی از مقامات بلندپایه امنیتی دولت لیبی اعلام کرد نیروهای دولتی کنترل فرودگاه را به دست گرفته اند.
از سوی دیگر عبد الله ناکر رئیس شورای نظامی انقلابیون طرابلس گفته است ناتوانی شورای انتقالی و دولت موقت این کشور و از طرف دیگر گسترش ناامنی ها، احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور را به شدت افرایش داده و حمله به فرودگاه طرابلس نشان دهنده نادرست بودن سیاست مبتنی بر به حاشیه راندن انقلابیون است.
دوشنبه شب گذشته درگیری ها میان شبه نظامیان انقلابی شهر بنغازی و نیروهای نظامی دولت لیبی نیز یک کشته بر جای گذاشت. همچنین یک فرد مسلح دیگر بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس در غرب بنغازی کشته شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار