بهروز غريب پور با اشاره به دليل تعويق در اجراي اپراي حافظ:

اهل ويراني نيستم، بلكه آبادگرم

اجراي "اپراي حافظ" به دليل تحقق آرزوي بزرگ بازسازي تالار فردوسي و ايجاد تغييرات جديد در آن به منظور شرايط بهتر براي مخاطب و گروه به تعويق افتاد.

بهروز غريب پور كارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت كنوني تالار فردوسي و ساخت و سازهاي آن و همچنين برنامه اجراي عمومي "اپراي حافظ" گفت: تغييرات عمده اي در تالار فردوسي در حال اتفاق افتادن است كه اين مسئله نتايج مطلوبي را در بر خواهد داشت.
وي افزود: اين تغييرات در جهت ارتقاء سطح ميزباني سالن ايجاد شده و سعي داشتيم از اين محل كه پيش از اين انباري بوده است در بهترين شرايط از مخاطبان پذيرايي شود.
غريب پور ادامه داد: لابي سالن فردوسي نيز دچار تغييرات عمده اي شده كه شامل مسائل فني، صدا و نور نيز مي شود.
وي تصريح كرد: اين تالار به واقع جا داشت كه پس از 7 سال تغيير كند و اتفاقات ارزشمندي در آن رخ دهد.
غريب پور بيان داشت: چيزي كه من در اين سال ها آرزو داشتم احترام به تماشاگر و افزايش سطح كيفي تالار فردوسي بود.
وي در خصوص تعويق در اجراي عمومي "اپراي حافظ" گفت: اجراي "اپراي حافظ" به دليل همين تغييرات با 6 ماه تاخير مواجه مي شود اما اين مسئله ارزش آن را داشت كه تماشاگران در شرايط مناسب تري از اثر ديدن كنند و نمايش نيز در شرايط بهتري اجرا شود.
غريب پور در خصوص فضاي نمايشگاهي لابي تالار فردوسي اظهار داشت: اين فضاي نمايشگاهي-موزه اي به تماشاگراني كه از اپراهاي قبلي ديدن كرده اند، كمك مي كند تا با دشواري بازي دادن عروسك ها هرچه بيشتر آشنا شوند و اين آشنايي پيش از ورود به سالن براي اجراي نمايش اتفاق مي افتد.
سرپرست گروه آران ادامه داد: عروسك هاي اجراهاي پيشين چون مكبث، رستم و سهراب، مولانا و عاشورا به ترتيبي كه در رپرتوار پيش بيني شده در سالن نمايشگاه حضور خواهند داشت و طبق هر اجرا عروسك هاي همان اجرا جايگزين مي شوند.
وي با اشاره به اين كه چيدمان عروسك ها در نمايشگاه به طور دائم يك تنوع ايجاد مي كند، بيان كرد: تماشاگر در مواجهه با اين نمايشگاه با تنوع روبرو مي شود كه علاوه بر لذت بخش بودن و يادآوري اجراهاي گذشته، جنبه آموزشي دارد و نوعي تكريم هنر بازي دهندگي و كار با نخ هاي بي شمار و خلق موجودات زنده به شمار مي آيد.
غريب پور گفت: اين نمايشگاه به نوعي دانش تماشاگران را نيز بالا مي برد و درك اين هنر كه متاسفانه مورد بي توجهي قرار گرفته از سوي مخاطبان مسئله مهمي است.
غريب پور با بيان اينكه "اپراي حافظ" قرباني اين آرزو و تحقق يك آرزوي ديگر شده، اظهار كرد: يكي از افتخارات من در زمينه كار فرهنگي اين است كه آثارم را تنها اجرا نمي كنم بلكه اضافه كردن به فضاهاي فرهنگي و تئاتري كشور هميشه دغدغه من بوده است.
غريب پور تصريح كرد: نتيجه اين پيگيري ها و ساخت و سازهاي تالار فردوسي تنها براي اپراي حافظ و گروه آران نيست بلكه فضايي براي تمام جامعه و عروسكي ايران است.
وي افزود: من هرگز اين خودخواهي را نداشتم كه تنها براي خودم و گروهم در تالار كار كنم و روزي مي رسد كه ديگران نيز از اين فضا بهره مند مي شوند و به برخي از افكاري كه به فعاليت هاي گروه آران در تالار فردوسي مثبت نگاه نكرده اند ثابت خواهد شد كه من نه تنها اهل ويران كردن نيستم، بلكه اهل آباد كردنم.
وي گفت: تاخير در اجراي "اپراي حافظ" ارزشش را داشت كه يك فضاي فرهنگي پديد آيد و بنياد رودكي نيز كه بودجه براي اين كار نداشته و كار شبانه روزي براي آن انجام مي دهد جاي تشكر دارد.
غريب پور خاطرنشان كرد: اميدوارم با بودجه حداقلي كه بنياد براي تالار فردوسي در اختيار دارد نتيجه مطلوبي براي جامعه هنري در برداشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار