اخطار بهارستان به عربستان؛

مجلس پاسخ شيطنتهاي عربستان را مي دهد

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس پس از بازخواني جزئيات پرونده اعدام چند تن از اتباع ايراني در رابطه با اقدام عملي در خصوص عربستان تصميم گيري مي کند.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به اعدام اتباع ايراني توسط عربستان گفت: اقدام عربستان در برابر اتباع ايراني غير قابل قبول است و به نوعي زير پا قرار دادن حقوق بين‌الملل محسوب مي شود.

وي تصريح كرد: عربستان از روند ديپلماسي در فضاي بين‌المللي اطلاعي ندارد وگرنه دست به چنين اقداماتي نمي‌زند.

کوثري با بيان اينکه اگر فردي مجرم هم باشد بايد به كشور متبوعش تحويل داده شود اظهار داشت: عربستان بديهي ترين قوانين بين المللي را ناديده گرفته و از اين قانون سرپيچي کرده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مجازات فرد خاطي در كشور ثاني را غيرقانوني خواند و افزود: اتباع ايراني حتي اگر مجرم هم بودند بايد از قانون استرداد مجرمين تبعيت مي شد و به ايران تحويل داده مي شدند  لذا عربستان در حال حاضر در مقابل خانواده هاي كشته شدگان و جامعه جهاني بايد پاسخگو باشد چرا كه فرصت دفاع را از اين افراد گرفت و بدون اثبات جرم آنها را مجازات کرد.

كوثري خاطرنشان كرد: بهارستان پس از پيگيري جزئيات پرونده اعدام اتباع ايراني درباره اقدام عملي نسبت به عربستان تصميم گيري خواهد کرد ولي در نهايت اقدامات عربستان به ضرر خود اين کشور خواهد بود./گ

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
لعنت الله علی آل سعود و آل خلیفه و آل ثانی
آخرین اخبار