ناصر فیض از مسئولان برگزاری «نخستین كنگره شعر آیینی شفق» خبر داد:

تجلیل از شاعران آیینی سرا در «نخستین كنگره شعر آیینی شفق»

ناصر فیض از مسئولان برگزاری «نخستین كنگره شعر آیینی شفق» گفت: در ایام برگزاری این كنگره از پیشكسوتان شعر آیینی و شاعران جوان كه شاخص ترین آثار آیینی را خلق كردند، تجلیل خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ناصر فیض با بیان این مطلب افزود: جامعه ادبی وظیفه خود می داند با قدردانی از چهره های برجسته شعر آیینی، شاعران جوان را به توجه گونه های پرمحتوای شعر و ادبیات فارسی با مضامین آیینی ترغیب كند . در این راستا  قصد داریم در «نخستین كنگره شعر آیینی شفق» از جوانان و پیشكسوتان شعر آیینی كه شاخص ترین آثار را در این زمینه خلق كردند، قدردانی و تجلیل كنیم.
فیض در ادامه اظهار داشت: در این كنگره دو بخش «شعر» و «پژوهش و تحقیق» وجود دارد كه هر كدام از این بخش ها زیر شاخه هایی دارند. از جمله در بخش شعر موضوعاتی همچون شعر نبوی،  شعر علوی و غدیر،  شعر فاطمی، شعر عاشورایی، شعر رضوی، شعر مهدوی و انتظار، شعر كودك با مضامین آئینی، شعر امامان معصوم؛ و در بخش پژوهش و تحقیق موضوعات مقاله یا كتاب پیرامون شعر و ادب آئینی و همچنین مقاله یا كتاب پیرامون شعر و جایگاه ادبی زنده یاد آیت الله محمد حسین بهجتی (شفق) در نظر گرفته شده است.
لازم به ذكر است، علاقه مندان برای شركت در این كنگره می توانند آثار خود را تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه دائمی جشنواره های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی  www.artfest.ir  مراجعه كنند. همچنین برای كسب اطلاعات دقیق تر درباره شرایط شركت در كنگره شعر آیینی شفق می توانند با شماره تلفن 2-84172201  تماس بگیرند./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.