افزايش احساسات ضد آمريکايي در جهان

بررسی های جدید حاکی از آن است که احساسات ضدآمریکایی در جهان گسترش پیدا کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ، نتایج بررسی ها در کشورهای مختلف جهان درباره نگاه جهانیان به آمریکا بسیار جالب توجه است. براثر نتایج بررسی های موسسه افکارسنجی پیو در 21 کشور جهان در ماههای مارس و آوریل ، نگاههای منفی درباره آمریکا شدت پیدا کرده است.
در یکی از پرسشهای این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شد آیا آنها با حملات آمریکا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین موافق هستند یا خیر. آمریکا می گوید افراطیون درکشورهایی از قبیل پاکستان و یمن و سومالی ، هدف اینگونه حملات هستند. نتایج این نظرسنجی بسیار شوکه کننده است. تنها کشوری که اکثر شرکت کنندگان در آن با حملات آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین موافق بودند، امریکا بود اما در همه دیگر کشورهایی که این نظرسنجی انجام شد، اکثر مردم با این حملات مخالف بودند. حتی مردم کشورهایی که متحدان اروپایی آمریکا به شمار می روند نیز همین نگاه را داشتند.
مردم کشورهای اسلامی و آسیایی نیز همین نگاه را داشتند. علاوه بر آمریکا، فقط در هند و انگلیس نیز شرکت کنندگان در نظرسنجی با ادامه این حملات آمریکا موافق بودند. اما نکته مهم در این میان آن است که برای دولتمردان آمریکایی اصلا اهمیتی ندارد که مردم دیگر کشورها چه نگاهی درباره آنها دارند. چپهای آمریکا که قبلا از این رویکرد نظامی آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انتقاد می کردند حالا به طرفداران این اقدامات باراک اوباما،رئیس جمهور کنونی آمریکا تبدیل شده اند. واقعیت این است که احساسات ضدآمریکایی در جهان افزایش یافته است. همین مساله سبب افزایش شمار افرادی می شود که بخواهند با حملات خود از آمریکا انتقام بگیرند زیرا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، اعضای خانواده و دوستان و عزیزان آنها کشته شده است. آمریکا نمی تواند کورکورانه سیاست ویرانگرانه و مرگباری را ادامه بدهد و درعین حال ، تصور کند که عواقب آن متوجهش نخواهد شد.
 بی تردید، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با نیروهای معمولی ارتش ، هزینه های کمتری دارد و با تلفات انسانی کمتری همراه است. اما باید بحث های جدی درباره قانونی بودن این شیوه عملیاتی انجام شود و اینکه پیامدهای آن چیست. باید نظر مردم آمریکا نیز در این خصوص جلب شود. نکته جالب توجه نوع نگاه رسانه های اصلی آمریکا به این مساله است. رسانه های اصلی آمریکا در این خصوص هیچ اقدامی صورت نمی دهند و کاملا ساکت هستند. رسانه های آمریکا به مسائل کشورهای دیگر می پردازند اما حاضر نیستند توجهی به مسائل اصلی آمریکا و اقدامات آن داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار