بودجه سال 91 هلال احمر به تصویب رسید

آخرین دستور جلسه نشست مجمع عمومی هلال احمر به بحث تصویب بودجه سالیانه 91 هلال احمر مربوط می شد كه در این مجمع با رای اکثریت اعضای مجمع به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پنجمین و آخرین جلسه در دومین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر در مجتمع فرهنگی شهدای امداد گر هلال احمر برگزار شد.
 
* تجهیز هلال احمر به 4 بالگرد جدید

ابوالحسن فقیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم ترین هدف از برگزاری این نشست به تصویب بودجه سال جاری هلال احمر کشور است و تلاش ما این است که بودجه سال جاری، نسبت به گذشته دارای افزایش شود.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تجهیزات مربوط به امداد هوایی جمعیت هلال احمر کشور افزایش پیدا کرده و چهار بالگرد مجهز جدید نیز به زودی به مجموعه امدادی جمعیت هلال احمر ، اضافه می شود.
* تمام استانها مجهز به اتاق فکر و عملیات
 ظاهر رستمی در ادامه گفت: امسال انتخابات مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با مشارکت بسیار بالای اعضا در سراسر کشور برگزار شد و قطعا این امر زمینه ساز دوره ای جدید از فعالیت ها خواهد بود.
 دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: اطلاعات مربوط به صدور یک میلیون و 700 هزار نفر از اعضای جمعیت در بانک جامع اطلاعات اعضا هلال احمر ثبت شده است.
رستمی گفت: بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات، کمیسیونی با خواست مشترک اعضا تشکیل شد و در و اقع قرار است این کمیسیون به عنوان اتاق فکر جمعیت هلال احمر عمل کند.
وی تاکید کرد: سال گذشته شورای عالی هلال احمر جمعیت هلال احمر 27  جلسه برگزار کرد و نتایج بسیار مثبتی نیز از این جلسات نصیب کل جمعیت شد و کمیسیون دائمی نیز، با برگزاری 47 جلسه، نقش مهمی در پیش برد اهداف جمعیت ایفا کرد.
 دبیر کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در حال حاضر تمام استانهای کشور دارای اتاق فرماندهی و عملیات هستند و تمام حوادث کشور نیز توسط نرم افزار جامعی که در جمعیت هلال احمر کشور طراحی شده با دقت رصد می شود.
 رستمی خاطر نشان کرد: 34 مرکز علمی، کاربردی در کل کشور مشغول به فعالیت های آموزشی در زمینه هلال احمر هستند وبالغ بر 4 هزار و 500 نفر دراین دانشگاهها مشغول به تحصیل در رشته های مورد نیاز جمعیت هلال احمر هستند.
  به گفته وی سال گذشته 10 هزار مانور امداد و نجات در کل کشور برگزار شد ودر بخش امداد جاده ای نیز هزار و100 دستگاه به ناوگان امدادی کشور اضافه شدند ، همچنین سال گذشته 4 هزار نفر از امداد گران در اردوهای زیارتی شرکت کردند واین برنامه ها در سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
 رستمی با راه اندازی سامانه 147 در بسیاری از استانها اذعان کرد: اردوگاههای فرهنگی سراسر کشور نیز بزودی متناسب با نیازهای فرهنگی مناطق تجهیز می شوند.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر کشور با توجه به دامنه گسترده فعالیت ها باید دارای ردیف بودجه مستقل شود و البته این امر، برای مثال دربخش جوانان و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اتفاق افتاده  است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار