نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران:

طراحان بازی های رایانه ای به الگوهای ایرانی اسلامی توجه ویژه داشته باشند

بيادي گفت: با توجه به نقش این گونه بازی ها در جهت دهی نگاه نوجوانان و جوانان به زندگی ضروری است فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب بازی های رایانه ای به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسن بیادی افزود: وجود نهادهایی تخصصی به منظور نظارت هر چه دقیق تر بر عملکرد طراحان بازی های رایانه ای موجب تولید بازی های رایانه ای بومی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تحول در حوزه فناوری اطلاعات کشور را با توجه به سرعت رشد و توسعه این حوزه در دنیا، امری ضروری دانست و یادآور شد: در سال های اخیر تحولات در همه عرصه‌ها به ویژه اجتماعی، فرهنگی و هنری با سرعتی چشمگیر در حال رخ دادن هستند و در عرصه بازی های رایانه ای تحولات شگرفی رخ داده و در این میان تولیدات داخلی ما نیز رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته اند.

بیادی به جمعیت جوان کشور اشاره کرد و یادآور شد: شکل و شمایل سرگرمی نوجوانان نسبت به گذشته تغییر کرده و به سمت و سوی بازی های رایانه ای سوق یافته است.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای به صورت یک پدیده همه گیر در حال رشد و نفوذ در بین همه اعضای یک جامعه از نوجوان و جوان گرفته تا بزرگسالان است. به همین منظور می بایست حمایت هایی همه جانبه از تولید این بازی ها انجام شود تا در حین سرگم کردن نسل جوان، مفاهیم و ارزش های فرهنگ ملی و مذهبی نیز آموزش داده شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزاری درباره برگزاری نمایشگاه و جشنواره  بازی های رایانه ای تهران نیز گفت: برپایی این چنین جشنواره ها فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با نحوه طراحی بازی های رایانه ای است. همچنین تولید کنندگان می توانند از نزدیک با خواست جامعه هدف شان آشنا شوند و بازی هایی مطابق سلیقه آنان طراحی کنند.

بیادی اظهار امیدواری کرد با برپایی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای، حضور بخش خصوصی در تولید بازی های رایانه ای بیش از پیش شده و خانواده ها تولیدات بومی را برای استفاده فرزندانشان انتخاب کنند.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار