دروغ‌ها و نتايج 15 جنگ گذشته آمريكا(بخش‌ پانزدهم و پاياني)

در گزارشی جامع و 15 بخشی، دروغ ها و نتايج 15 جنگ گذشته آمريكا را مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،

15- جنگ آمریکا-مكزيك 

در سال 1847، عضو کنگره، لینکلن، رئیس جمهور جیمز پولک را به فرافكني و فريب مردم در جنگ با مکزیک متهم ساخت.

لینکلن با همكاري رئیس جمهور سابق و نماینده کنگره جان کوئینسی آدامز تلاش داشت تا امكان انجام تحقيقات رسمي را در مورد اقدامات رئيس جمهور پولك و دروغ پردازي هاي وي بابت جنگ، فراهم نمايد. 

هر چند "دروغ پردازي براي جنگ" را شعار خود قرار مي دادند،ليكن لينكلن و حزب wigs بارها و بارها به تامين بودجه آن جنگ راي مثبت دادند. 

با تصویب کنگره آمریکا، در تاریخ ۱۳ مي ۱۸۴۶ این کشور به مکزیک اعلان جنگ نمود. يكي از دلايل اين جنگ اختلاف تگزاس با دولت مركزي مكزيك بود كه با اعلام استقلال از دولت مركزي مناقشات بين آنها افزايش يافت.بيشتر جمعيت تگزاس آمريكايي بودند. بدینسان جنگ میان دوکشور آمریکا و مکزیک در آن تاریخ آغاز و در فوریه سال ۱۸۴۸ به پایان رسید. 

نیروهای آمریکایی در ۱۷ سپتامبر ۱۸۴۷ مکزیکو سیتی را به تصرف خود در آوردند و چند ماه بعد معاهده گوادالوپ هیدالگو میان دو کشور به امضا رسید. بر اساس این معاهده مکزیک نیمی از خاک خود را از دست داد. این سرزمین ها عبارت بودند از: سرتاسر تگزاس، تمام کالیفرنیا، همه نوادا و یوتا و بخشی از نیو مکزیکو، آریزونا، کلرادو و وایومینگ. ایالات متحده آمریکا هم در عوض مبلغ ۱۸ میلیون دلار اعتبار برای دولت مکزیک در نظر گرفت. در حدود 13000 سرباز آمريكايي در اين جنگ كشته شدند كه تنها 1.5 درصد آنها كشته شدگان ميدان جنگ مي باشند. بيماري عامل اصلي افزايش آمار كشته شدگان بود. در مورد مكزيك،آمارهاي متناقضي وجود دارد. ولي براساس برخي گزارش ها ميزان تلفات انساني مكزيك ، 25000 نفر برآورد شده است.
 
همیشه چنین بود 
و چنين نيز ادامه خواهد يافت.... 
دروغ ها و فرافكني جنگ ها پايان پذير نيستند.
جنگ، براي ما مالیات و بدهی   به بار مي آورد. هزینه های جنگ و آماده سازی جنگ در ایالات متحده در حال حاضر بیش از نیمی از هزینه های فدرال را تشكيل مي دهد،كه بیش از همه کشورهای دیگر جهان ، و بیش از هر زمان ديگري در دوران جنگ سرد است.

هزینه های نظامی افزايش مي يابد، نه براي اهداف دفاعي، بلكه فساد در انتخابات ایالت متحده !. 
ماشین جنگ،بزرگترین تخريب كننده ي محیط زیست طبیعی ما مي باشد.

و اين مسير همچنان ادامه دارد...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار