کارشناسان چاتم هاوس:

اخلال در روند اقتصاد دنيا و تاثير منفي آن بر آمريکا به زيان اوباماست

سليندا ليک و اد گوئاس از مشاوران احزاب عمده در انگليس در موسسه چاتم هاوس درباره انتخابات رياست جمهوري در آمريکا هر گونه اخلال در اقتصاد جهاني و تاثير آن در اقتصاد آمريکا را به زيان آمريکا دانستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي موسسه چاتم هاوس، اد گوئاس درباره انتخابات در آمريکا گفت: اين انتخاباتي بسيار نزديک خواهد بود و تقريبا از شش هفته گذشته، روند محبوبيت بين نامزدها روندي ثابت را نشان مي دهد.
 
گوئاس گفت: همه کساني که در کار جمع آوري افکار عمومي هستند مي دانند که بايد در آمريکا، شش ماه متوالي از بهبود وضع اقتصادي به چشم بخورد تا مردم اين کشور به اين نتيجه برسند که اوضاع اقتصادي در اين کشور رو به بهبود مي گذارد ولي در کنار اين مساله مي بينيم که بيکاري در آمريکا رو به افزايش گذاشته است.
گوئاس در ادامه اين بحث گفت با همه اين تفاسير، خبر بد براي آمريکايي ها اين است که هر نوع اخلال در مسائل بين المللي خواه اقتصادي يا نظامي باشد، باعث مي شود آمريکايي ها از دولتمردان خود بخواهند که روي مسائل داخلي کشورشان تمرکز کنند. از اين رو چنين مساله اي در کنار اينکه مي تواند به سود دولتمردان آمريکا باشد، به زيان آنان نيز کار کند.
 
سليندا ليک ديگر کارشناس اين موسسه درباره بحران اقتصادي در اروپا گفت اوباما چندي پيش پيامي بسيار قوي درباره بحران مالي در اروپا داد؛ از ديگر سو مردم آمريکا از اينکه مي بينند اقتصاد يونان بر اقتصاد کشورشان تاثير گذاشته است، خشمگين هستند. از اين رو آگاهي هاي بيشتري درباره ارتباط هاي بين المللي به چشم مي خورد و از اين رو، هر رويدادي که به وخيم تر شدن وضع اقتصادي آمريکا منجر شود، براي اوباما خبري بد به شمار مي آيد ولي هر رويدادي که نشان دهد اقتصاد ما بهتر از اقتصاد ديگر کشورها عمل مي کند يا اين احساس را ايجاد کند که در مسير پيشرفت قرار دارد، براي اوباما خوب خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار