در بازگشت از کمپ تمرینی بسکتبال برون مرز؛

مشایخی: آمار مربی شوت زنمان 98 درصد بود!

کاپیتان تیم ملی جوانان در بازگشت از کمپ تمرینی بسکتبال برون مرز در ژاپن از شرکت در این برنامه و کار با بزرگان بسکتبال دنیا ابراز رضایت کرد و گفت: امیدوارم هر سال بازیکنان جوان را به این کمپ بفرستند.

سجاد مشایخی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بازیکنان بزرگ آمریکایی و شاغل در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA)به همراه مربیان و پزشکان روانشناس به صورت برنامه ریزی شده تمرینات کمپ بسکتبال برون مرز در ژاپن را اداره می کردند که از ایران من به همراه 3 بازیکن دیگر در این برنامه شرکت کردیم.

وی ادامه داد: ولادیمیر را دمانوویچ بازیکن کروات لس آنجلس لیکرز، یوتا تابو سه بازیکن ژاپنی و چند بازیکن دیگر شاغل در آمریکا در این کمپ حضور داشتند و شرایط به گونه ای بود که آمار شوت اين مربی 98 درصد بود!

مشایخی اظهار داشت: قبلاً هم بازیکنان متولد سال 65 در این برنامه ها شرکت کرده بودند اما امیدوارم بازیکنان جوان را هر سال به این کمپ فرستند چون در پیشرفت آنها واقعاً تأثیر دارد و حداقل با حضور در کنار بزرگان روحیه حرفه ای پیدا می کنند.

گارد رأس تیم ملی جوانان اشاره کرد: در پست گارد به ما آموزش اختصاصی دریبلینگ، کارهای (پیک اندرول) یکی از تاکتیک های بسکتبال و رهبری یک سیستم را می دادند با توجه به اینکه وظیفه پست گراد هدایت تیم است و در کنار آن تمرینات اختصاصی شوت هم داشتیم.

مشایخی گفت: تیم ملی جوانان از امروز تمرینات خود را آغاز کرده و از هفته بعد تور اروپایی بازیکنان با 17 بازی در 25 روز آغاز می شود تا بازیکنان برای جام ملت های آسیا و کسب سهمیه جهانی جوانان آبدیده شوند.

*بچیروویچ بر قهرمانی جوانان در آسیا تأکید دارد

وی افزود: ما تا به حال با حاتمی مربی جدید تیم کار نکرده ایم اما در کنار وی توفیق سرمربی سابق تیم بچیروویچ و میشف مربیان تیم ملی بزرگسالان نیز حضور دارند، بچیروویچ در حال آنالیز تیم هایی مثل چین و کره است و تأکید می کند که باید قهرمانی آسیا را بگیریم.

عضو تیم ملی جوانان اضافه کرد: اردوهای جوانان مدت زیادی انجام نشده و مشکلات زیادی به خاطر دوری از تمرینات داریم بعد از لیگ هم تمرینی به صورت شخصی نداشته ام در حالی که تیم هایی مثل چین از مدت ها قبل اردوهای تدارکاتی خود را شروع کرده و کاملاً آماده اند حتی در کمپ برون مرز نیز بازیکنان اصلی این تیم شرکت نداشتند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار