تبریز/

تأکید بر مهار آبهای روان شهرستان اهر برای تأمین آب کشاورزی

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شهرستان اهر آبهای روان جاری می شود بر مهار آبهای روان برای تأمین آب کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از تبریز، عباس فلاحی باباجان، گفت: با ساخت سدهای معیشتی و کنترل آب می توانیم با تأمین آب مورد نیاز کشاورزی، زمینه توسعه بخش کشاورزی را فراهم نمائیم.

وی، با بیان اینکه در کنار خاک بهتر، آب و سد، نیروی انسانی کارا، مدیر و متخصص در شهرستان اهر وجود دارد افزود: با افزایش پایاب سد ستارخان بخش کشاورزی شهرستان اهر بیش از این باید توسعه یابد.

فلاحی باباجان، با بیان اینکه بخش های دامداری، کشاورزی و صنعتی و معدنی از عوامل اشتغال و درآمد شهرستان اهر است افزود: در بخش معدن کارهای انجام می شود اما باید در بخش های کشاورزی و دامداری نیز برنامه ریزی جهت تولید محصولات از لحاظ کمی و کیفی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، تأمین نیاز اساسی کشور، پایه اقتصادی و پایه زندگی مردم را در نتیجه زحمات کشاورزان دانست.

فلاحی باباجان، با بیان اینکه امروز گندم به عنوان محصول استراتژی در دنیا حرف اول را می زند افزود: اگر کشوری در تولید گندم خودکفا باشد به دیگران نیاز نخواهد بود و اگر نتواند در تولید گندم به خودکفایی برسد افزون طلبان و زور گویان از این حربه استفاده خواهند کرد و در القا کردن مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.