گرگان/

سرانه تماشاگران سینما نشانه توسعه فرهنگی جامعه است

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: سرانه تماشاگران سینما نشانه توسعه فرهنگی جامعه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از گرگان، محسن ربانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی گلستان اظهار داشت: شرایط سینما در کشور و استان مناسب نیست و مسائل متعددی باعث این امر است.  

وی افزود: سینما یک رسانه است و به هیچ وجه تمام نشده و با روی کار آمدن تلوزیون و رسانه‎های جدید هنوز جایگاه خود را از دست نداده است.

ربانی کپی رایت را یکی از اصلی‎ترین عوامل رکود سینما در ایران دانست و خاطرنشان کرد: یک فیلم با هزینه‎های گزاف ساخته می‎شود اما متاسفانه با کمترین هزینه کپی رایت شده و در اختیار مردم قرار می‎گیرد و با این شرایط بقای سینما با مشکل مواجه است.

رئیس حوزه هنری گلستان با اشاره به اینکه هنوز اقبال عمومی برای حضور در سینما وجود دارد اذعان کرد: در برخی مواقع با بالا رفتن فروش بلیط و اقبال مردم مواجه هستیم و این حکایت از این مسئله دارد که اگر بتوانیم فیلم‎ها را در شرایط مطلوب ارائه دهیم به صنعت سینما کمک کرده‎ایم.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور حوزه هنری اصلی‎ترین مالکان سینما محسوب می‎شود ابراز داشت: 80 درصد سینماهای کشور در مالکیت حوزه هنری قرار دارد و در استان گلستان تمام سینماهای فعال در اختیار حوزه هنری است.

ربانی سینما را اصلی‎ترین و تاثیرگذارترین رسانه برشمرد و متذکر شد: قدرت‎های بزرگ دنیا از سینما برای تحقق اهداف خود در حوزه‎های کلان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مذهب و ... استفاده می‎کنند و سینما ابزاری برای القا باورهای ابرقدرت‎ها در جوامع به شمار می‎آیند.

رئیس حوزه هنری گلستان عنوان کرد: سرانه تعداد تماشاگران در سالن‎های سینما به عنوان یک شاخص فرهنگی حساب می‎شود و به هر اندازه میزان تماشگر بیشتر باشد توسعه فرهنگی جامعه نیز بیشتر است./ج1

برچسب ها: گرگان ، تماشاگر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.