خبرگزاري رويترز در مقاله اي با اشاره به پيروزي مرسي، نماينده اسلام گرايان مصر در انتخابات رياست جمهوري مصر، نوشت : انقلاب مردم مصر و زيان هاي آن براي رژيم اسرائيل با پيروزي اخوان المسلمين، همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  به نقل از رويترز ؛ تنها اندکي پس از اعلام پيروزي نماينده اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر، افراد مسلح ناشناسي در مرز مصر با اسرائيل يک کارگر اسرائيلي را به قتل رساندند.

هيچ پيشنهاد يا نظريه اي در مورد ارتباط اين دو موضوع با يکديگر وجود ندارد، اما نگاهي به وقايع يکسال گذشته در مصر، نشان دهنده افزايش خشونت ها و جنايات افراد ناشناس در بيابانهاي مصر پس از سقوط ديکتاتوري مبارک است.
ايلان ميزراهي، مشاور سابق امنيت ملي اسرائيل و معاون سابق موساد در گفتگويي، اظهار داشته است؛ تمامي وقايعي که در مصر و در مرزهاي جنوبي اسرائيل رخ مي دهد، براي تل آويو نگران کننده هستند.

اسلام گرايي مردم و تداخل سياست و مذهب نيز مي تواند عواقب ناخوشايندي براي روابط قاهره و تل آويو داشته باشد.
اسرائيل با يک معضل بزرگ استراتژيک در مصر مواجه شده و صلح 33 ساله آن که مزاياي غيرقابل انکاري داشته را از دست داده است.
ميزراهي افزود: تل آويو نسبت به هرآنچه در مصر رخ مي دهد، حساس است و سعي مي کند مردم اين کشور را از تحقق آرمانهايشان منصرف کند؛ چرا که اهداف اسلام خواهانه آنان به انزواي بيشتر رژيم صهيونيستي در منطقه مي انجامد.

در ادامه اين مقاله، آمده است؛ تلاش بيش از 60 ساله اسرائيل براي ثبات موقعيت خود در منطقه با خروج مصر از دايره محدود دوستان خاورميانه اي خود، بار ديگر با شکست روبرو شده است.

مقامات اين رژيم اگرچه ظاهرا در مقابل تحولات مصر سکوت کرده اند، اما فعاليتهاي جاسوسي براي تضعيف انقلاب توسط آنان انجام مي گيرد.

اسناد نشان مي دهد، اقدامات موساد در صحراي سينا پس از سقوط مبارک بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشستي محرمانه به وزراي خود دستور داده که هيچ سخنراني يا مصاحبه عمومي در مورد تهديدات اسلامي شدن حکومت مصر نداشته باشند، اما نشانه هاي فراواني از گسترش نااميدي در ميان شهروندان يهود و مقامات تل آويو در مورد تضعيف موقعيت و امنيت اين رژيم در منطقه وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار