فارس/

حفاري 10 حلقه چاه ميدان نفتي سروستان و سعادت آباد

حفاری و آماده سازی 10 حلقه چاه در میدان نفتی سروستان و سعادت آباد استان فارس پایان یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران فارس با پایان این مراحل ، حفاری 2 حلقه چاه دیگر برای تزریق گاز در آینده نزدیک حفاری می شود.
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مراحل راه اندازی تولید زودهنگام از این میدان ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : آغاز تولید میادین سروستان و سعادت آباد به میزان 15 هزار بشکه در روز تا سه ماه آینده انجام می شود.
فکور افزود : تمام کالاهای اساسی موردنیاز برای راه اندازی زودهنگام این میادین در سایت موجود است و هیچ کالای موردنیازی نیست که در سایت مستقر نشده باشد.
میدان نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد.
این 2 میدان با وسعت 242 کیلومتر مربع و با دارا بودن یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت درجا در فهرست میادین نفتی شرکت ملی نفت ایران برای توسعه قرار گرفته اند.
هم اکنون حدود 750 نفر در این میادین مشغول به کار هستند و قرار است نفت تولیدی آن ها با ساخت خط لوله 5 اینچ به طول 110 کیلومتر روانه پالایشگاه شیراز شود.
ساخت 10 کیلومتر خط لوله چهار اینج برای انتقال گازهای همراه ، ساخت 90 کیلومتر خطوط جمع آوری نفت از چاه‌ ها و طراحی و ساخت سه دستگاه مخزن ذخیره و تاسیسات دریافت نفت خام در پالایشگاه شیراز افزون بر تاسیسات سرچاهی 10حلقه چاه تولیدی و 2 حلقه چاه تزریقی از دیگر برنامه های توسعه‌ ای نفت مناطق مرکزی در این میادین است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.