رودهن/

تأسیس ناحیه علامه طباطبایی در شرق استان تهران

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از تأسیس ناحیه علامه طباطبایی در شرق استان تهران خبر داد.

حجت ‏الاسلام محمد جواد حاج ‏علی ‏اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این منطقه با توجه به تنوع  قدمت و فرهنگی باید با ساز و کار روند رسیدگی به امور مساجد را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‏ ترین مأموریت در این بخش، برقراری نماز جماعت در مساجدی است که از وجود امام جماعت محروم هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران تصریح کرد: در نظام الهی، قرآنی، علوی و حسینی، جمعی با نام مسجد گرد هم آمدیم و لبیک جانانه به این ندای جاودانه سر می‏ دهیم که محور اصلی برای سازمان‏ دهی جامعه اسلامی، مبتنی بر اندیشه قرآنی بوده و در تمام تاریخ پناهگاه مردم است.

حاج‏ علی‏ اکبری اظهار داشت: مسجد محل انجام مأموریت عظیم انسان ‏هاست و مبعث، سالروز تجدید عهد با آرمان‏ های بعثت و بازگشت به مسجد است.

وی بیان کرد: توانمند سازی مدیریت مساجد با محوریت امام جماعت، الگوسازی از نمونه ‏های روشن، هماهنگ ‏سازی نهاد های مختلف، فرهنگ‏ سازی و نهاد سازی برای معرفی، همراه ساختن افکار عمومی، جوان ‏سازی و توانمند سازی مرکز رسیدگی به مساجد می‏ تواند ما را در این راه به منزل مقصود برساند.

رئیس رسیدگی به امور مساجد استان تهران افزود: در حالی که شرایط زمانه متفاوت است، انقلاب اسلامی ایران توانست با ترکیب قرآن و عترت، نظامی الهی بنیان نهد و فرصت استثنایی را به وجود آورد که در تحولات جهانی همه دنیا را معطوف خود کند.

این مسئول به دهه تکریم مساجد در 10 روز پایانی ماه معظم شعبان اشاره کرد و گفت: در دهه تکریم، غبار مظلومیت و مهجوریت از چهره مساجد پاک و با برنامه‏ هایی که اجرا خواهد شد، این مهم میسر می‏ شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.