رودهن/

افزایش 30 درصدی اعتبارات تملك دارایی فیروزكوه

فرماندار فیروزكوه از افزایش حدود 30 درصدی اعتبارات تملك دارایی شهرستان در سال 91 نسبت به سال گذشته خبر داد.

'سعید افشار نادری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ، اظهار داشت: پس از كش و قوس های فراوان و تصویب و ابلاغ بودجه در صحن علنی مجلس و پس از آن شورای برنامه ریزی استان، هفته گذشته توزیع اعتبارات شهرستان ها محقق گردید.

وی گفت: این توزیع در چارچوب سند توسعه و سیاست های كلی استان صورت پذیرفته است كه خود برگرفته از چشم انداز و سند 20 ساله توسعه كشور است.

فرماندار فیروزكوه افزود: این امر بدان معنی است كه در توزیع اعتبارات شهرستانی و استانی، سیاست های كلی نظام و برنامه های مختلف میان مدت و بلند مدت نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، به همه شهرستان ها ابلاغ شد كه می توانند با هماهنگی دستگاه های اجرایی، پروژه ها را انتخاب نموده و سهم پیشنهادی شهرستان 10 درصد بیش از سال گذشته باشد.

افشار نادری خاطرنشان كرد: بر این اساس و طی جلسات و نشست های متعدد معاون برنامه ریزی فرمانداری با مدیران دستگاه ها و كارشناسان آنان، درخواست های پیشنهادی شهرستان به استان منعكس شد و استان نیز بر اساس سند چشم انداز توسعه و وضعیت اعتباری سال 91، به توزیع اعتبارات شهرستانی اقدام نمود.

وی گفت: مبلغ قابل توجهی از اعتبارات سال گذشته تكلیفی و الزام آور بود كه بروز این محدودیت های اجتناب ناپذیر، بعضا گلایه مندی هایی را نیز به وجود آورده بود.

فرماندار فیروزكوه تصریح كرد: برنامه ریزی شهرستانی بایستی بر مبنای اولویت های استان و در چارچوب سند توسعه استان باشد.

وی افزود: اعتبار ابتدایی در نظر گرفته شده برای مجموعه شهرستان، مبلغ 97 میلیارد ریال است كه نسبت به سال گذشته (75 میلیارد ریال) رشدی حدود 30 درصدی را نشان می دهد.

افشار نادری خاطرنشان كرد: از این میزان اعتبار، 37 میلیارد و 750 میلیون ریال تكلیفی و الزام آور است و باید در همان بخش های مشخص شده از جمله بهسازی روستاها، شهرك های صنعتی، مسكن مهر و . . . بدون یك ریال تغییر، هزینه شود.

وی انتخاب مناسب پروژه های اولویت دار را مهمترین اقدام دستگاه ها در این راستا برشمرد و گفت: در هر فصل كاری، حداقل امكان جابجایی اعتبارات وجود دارد و در غیر این صورت از برنامه توسعه استان منحرف خواهیم شد.

فرماندار فیروزكوه با اشاره به دو برابر شدن تقریبی اعتبارات شهرستان تا پایان سال گذشته نسبت به ابتدای سال، افزود: امسال، سال پایانی كار دولت دهم است و قطعا اعتبارات بیشتری به منظور اتمام پروژه های در دست اقدام، اختصاص خواهد یافت.

وی در خاتمه تصریح كرد: با ساز و كار تدبیر شده و با توجه به محروم بودن شهرستان از حضور نماینده مجلس در حدود یك سال و نیم آینده، انجام دیدارهایی با وزیران محترم دولت به منظور پیگیری مطالبات و اعتبارات ملی برنامه ریزی خواهد شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.