تاکيد مصري ها بر حمايت از انقلابشان

مردم مصر تاکيد کردند اجازه نمي دهند انقلابشان مصادره شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي، هنوز نتايج رسمي انتخابات رياست جمهوري در مصر اعلام نشده است. هر يک از دو نامزد  حاضر در دور دوم انتخابات تاکيد دارند آنها پيروز ميدان بوده اند. ادامه فضاي ابهام در مصر سبب شده است مردم بار ديگر به خيابانها بريزند و بر خواسته هاي انقلابي خود تاکيد کنند. مردم مصر با ترديد بسيار زيادي به تاخير در اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري کشورشان نگاه مي کنند. آنها با تجمعهاي گسترده در ميدان التحرير قاهره ، به وضوح اين نگراني خود را نشان مي دهند.
شريف محمد از شرکت کنندگان در اين تجمعات قاهره گفت: تعداد آراي اعلام شده که نشان مي دهد محمد مرسي پيروز انتخابات است کاملا درست است. شاهد اين سخن نيز آن است که آمار اعلام شده از جانب اخوان المسلمين با آرايي انطباق دارد که شوراي قضات منتخب در اين خصوص اعلام کرده اند. ما حاضر نخواهيم بود جعل اطلاعات و خبرها را در اين زمينه قبول کنيم.
محمد هندي ديگر معترض مصري گفت: تاخير در اعلام نتايج انتخابات مصر به معناي آن است که عزم و اراده اي براي تقلب در انتخابات وجود دارد. تلاش مي شود به رئيس جمهور منتخب مردم محمد مرسي خيانت شود. آنها مي خواهند به او خيانت کنند همانطور که به پارلمان و آراي چهل ميليون مصري خيانت کردند.
يک پيرمرد مصري نيز با خشم گفت: آنها تلاش مي کنند انقلاب را از ما بدزدند. شوراي نظامي حاکم هفته گذشته چندين اعلاميه منتشر کرد و چندين مسووليت ويژه براي خودش ايجاد کرد. همه اين اقدامات، تلاشي براي ربودن انقلاب ما است. حکم شوراي نظامي درقالب دادگاه قانون اساسي نيز اجرايي نخواهد شد.
سعد کاتاتني ، از فعالان سياسي مصري نيز گفت: رويه اي که شوراي نظامي حاکم در پيش گرفته است نشان مي دهد اين شورا حاضر  نيست قدرت را واگذار کند و مي خواهد قدرت را براي مدت نامحدودي در اختيار خودش حفظ کند. اين روند چندين ماه به طول خواهد انجاميد تا اينکه شوراي نظامي مصر ،قانون اساسي کشور را آنگونه که خودش مي خواهد تبيين کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار