تبریز/

عشایر تولیدکننده 35 درصد صنایع دستی کشور

مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی گفت: 35 درصد از صنایع دستی کشور در اختیار عشایر قرار دارد و در این بین سهم عشایر استان از تولیدات استانی این محصولات 18 درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از تبریز ، آل هاشم گفت: این قشر مصداق واقعی عاملان به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی هستند که تولیداتشان در داخل کشور با مواد اولیه ایرانی و عالی ترین کیفیت در اختیار بازارهای داخلی و خارجی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عشایر استان سالانه 9 هزار و 500 مترمربع قالی و قالیچه و 12 هزار مترمربع ورنی تولید می کنند که علاوه بر رفع نیاز مصرف کنندگان داخلی مورد استقبال مشتریان خارجی قرار گرفته است.

 آل هاشم افزود: در نمایشگاه توانمندی های آذربایجان شرقی در کشور گرجستان گوشه ای از این محصولات به نمایش در آمد و بازارهای خوبی برای صنایع دستی عشایر استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق تعاونی های عشایری موجود مواد اولیه ورنی بافی در اختیار تولید کنندگان به صورت امانی قرار می گیرد و در این زمینه نقشه و دار قالی یا ورنی بافی نیز در اختیار عشایر قرار دارد.

مدیر کل امور عشایری استان گفت: در حال حاضر تاجرانی از کشور ترکیه با مراجعه مستقیم به مناطق عشایری ارسباران خریدار ورنی این منطقه به عنوان مرغوبترین ورنی ایران و جهان هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.