14 هزار قطعه ماهی در دریاچه ملت رها شد

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 3 گفت: 14 هزار و 300 قطعه ماهی و لجن خوار از سوی اداره فضای سبز شهرداری منطقه 3 در دریاچه بوستان بزرگ ملت آزاد شد.

رضا مددی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این ماهی ها از گونه های فیتوفاک، لپکورو آمور هستند، از بین بردن جلبک و لجن های دریاچه بوستان ملت را از مهم ترین دلایل آزاد سازی این ماهی ها عنوان کرد.
 وی با اشاره به وجود آبنمای موزیکال در این دریاچه خاطر نشان کرد: این ماهی ها با جلوگیری از رشد جلبک ها باعث کارکرد صحیح این آبنما می شوند.
 وی با تاکید بر وسعت بالای فضای سبز پارک ملت خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت استفاده از آب این دریاچه در آبیاری فضای سبز این ماهی ها موجب افزایش اکسیژن آب از طریق جابه جایی در دریاچه می شوند.
معاون امور شهری و فضای سبزمنطقه 3 در ادامه بیان  اینکه رشد جلبک در دریاچه موجب ایجاد بوی تعفن می شود افزود: وجود این ماهی ها از لحاظ ایجاد پدیده شکوفایی آب مورد اهمیت است به این معنی که مرگ جلبک و پلانگتون منجر به راکد شدن آب وایجاد بوی متعفن می شود وبا بکارگیری این ماهی ها آب پر اکسیژن ، تمیز، شفاف و دور از بوی بد را خواهیم داشت.
 شایان ذکر است، این دریاچه که در مرکز بوستان ملت قرار دارد 13623 مترسطوح دارد و عمق آن از نیم متر تا 4 متر پایان است وطی ماه گذشته نیز تعداد 6 هزار قطعه ماهی  در این دریاچه آزاد سازی شده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار