رانندگان اتوبوس های شهری لندن اعتصاب كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس،این اعتصاب كه از ساعت سه صبح بامداد آغاز شده تا 24 ساعت ادامه خواهد داشت. اكثر خطوط اتوبوس رانی شهر لندن امروز مختل شده و بسیاری از مسافران در خیابان ها سرگردان هستند.

اعتصاب امروز رانندگان اتوبوس شهری لندن، نخستین اعتصاب سراسری رانندگان طی سه دهه اخیر به شمار می رود.

اتحادیه صنفی یونایت كه اكثر رانندگان اتوبوس های شهری لندن را نمایندگی می كند، هفته گذشته اعلام كرد كه به دلیل عدم توجه مسئولان به خواسته های صنفی رانندگان، آنان تصمیم گرفته اند روز جمعه دست به اعتصاب سراسری بزنند.

این تشكل صنفی در عین حال تهدید كرده است كه در صورت بی توجهی مسئولان، رانندگان اتوبوس ممكن است در ایام برگزاری المپیك نیز دست از كار بكشند.

بوریس جانسون شهردار لندن، اعتصاب رانندگان اتوبوس را تقبیح كرد و گفت: این اعتصاب توسط بخش های تندرو و افراطی اتحادیه های صنفی و با اهداف سیاسی صورت گرفته است.

از حدود 20 شركت فعال در بخش اتوبوس رانی شهر لندن، رانندگان 17 شركت دست از كار كشیده اند و به گفته مقامات مسئول حدود 80 درصد از خطوط اتوبوس رانی مختل شده است.

مقامات شهری می گویند: اختلافات صنفی رانندگان اتوبوس باید از طریق شركت های حمل و نقل خصوصی كه آنان را استخدام كرده اند، حل و فصل شود.

94 درصد رانندگان اتوبوس های شهری لندن ماه گذشته با شركت در یك رای گیری از برگزاری اعتصاب سراسری حمایت كردند.

رانندگان اتوبوس های شهری لندن تاكید كرده اند كه به خاطر حجم بالای كار در ایام المپیك، باید حداقل 500 پوند حقوق اضافی به هریك از آنان پرداخت شود.

اتحادیه صنفی یونایت تاكید كرد: اتوبوس های شهری لندن حداقل 800 هزار مسافر اضافی را در ایام المپیك جا به جا خواهند كرد و این كار اضافی باید با پرداخت اضافه حقوق و پاداش مناسب جبران شود.

سازمان حمل و نقل شهر لندن در واكنش به این درخواست رانندگان اعلام كرده است كه شركت های حمل و نقل خصوصی، اتوبوس های شهری لندن را اداره می كنند و نحوه پرداخت حقوق و مزایا و اضافه كار رانندگان نیز به قرارداد آنان با این شركت ها بستگی دارد.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار