مشهد/یک ورزشکار خراسانی:

رشته ورزشی کونگ فو در کشور مظلوم واقع شده است

یک ورزشکار خراسانی گفت: رشته ورزشی کونگ فو در کشور مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، احمد قادری با بیان این مطلب افزود: ورزشکاران زیادی عمر خود را صرف ورزش کونگ فو کرده اند تا روزی نتیجه تلاش خود را در میادین بین المللی ببینند ولی در صورت منحل شدن فدراسیون کونگ فو تمامی زحمات ورزشکاران از بین می رود.

وی در ادامه گفت: مدرک کونگ فو وقتی دارای ارزش حرفه ای است که از سوی فدراسیون صادر شود در غیر اینصورت اعتبار دوره های سپری شده توسط ورزشکار، در حد سبکی معمولی باقی می ماند.

وی افزود: این موضوع موجب بی انگیزه شدن کونگ فو کاران فعال می شود.

قادری در خصوص وضعیت فعلی این ورزش در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر تیم ثابتی برای کونگ فو استان به منظور اعزام به مسابقات کشوری وجود ندارد و به تبع آن تمرینات نیز به صورت منظم زیرنظر مربی مشخص پیگیری نمی شود.

وی نتیجه این بی توجهی را کسب تعداد محدود مدال توسط ورزشکاران خراسانی در مسابقات مختلف کونگ فو در کشور عنوان کرد.

این کونگ فوکار خراسان رضوی عنوان کرد: رییس فعلی هیات کونگ فو استان در مقایسه با روسای قبل این هیات عملکرد بهتری داشته است؛ اگرچه این هیات تا نقطه مطلوب و ایده آل فاصله دارد.

وی با اشاره به شرایط فعلی کونگ فو کاران خراسان رضوی، گفت: متاسفانه تاکنون از سوی هیات کونگ فو استان، مسوولان این رشته ورزشی و رسانه های گروهی خراسان رضوی اقدامی در جهت حمایت، ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری بر روی ورزشکاران انجام نشده است.

قادری در خصوص وضعیت فعلی خود، اعلام کرد: به منظور حضور در مسابقات کونگ فو قهرمانی استان در تاریخ 15 تیرماه در مشهد و مسابقات قهرمانی کشور در تاریخ 25 تیرماه در استان قم تمرینات فنی و بدنسازی خود را زیر نظر علی توفانی و علی اسکندری دنبال می کنم.

گفتنی است احمد قادری قهرمانی 8 دوره مسابقات کونگ فو کمپو قهرمانی کشور از سال 80تاکنون را در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی تنها دارنده مدال طلا از استان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور فدراسیون کونگ فو(بین تمامی سبک های این رشته ورزشی) در سال 89 است.

وی همچنین دارنده یک دوره مقام قهرمانی کشور در مسابقات فدراسیون کونگ فو، کیک بوکسینگ کاراته و کیک بوکسینگ فول کنتاکت در کارنامه ورزشی خود می باشد/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.