"هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ، چین نیز در راستای دریافت معافیت از این کشور به سمت کاهش واردات نفت از ایران حرکت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز  ؛ هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: چین به دنبال تلاش‌های اولیه کشورهایی چون هند، ژاپن و کره جنوبی که از معافیت‌های آمریکا برخوردار شدند به سمت کاهش واردات نفت از ایران حرکت کرده است.

براساس اين گزارش ، درحال حاضر آمریکا تعدادی از کشورها را از تحریم‌های علیه ایران معاف کرده است. چین که به تنهایی یک پنجم نفت صادراتی ایران را می‌خرد هنوز شامل این معافیت‌ها نشده است اما کلینتون گفت که این مورد می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: چین در این امر کند حرکت می‌کند اما مطمئنا اقدامی انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما باید بر اساس قوانین آمریکا مطمئن شویم که کشورها خریدهای نفتی از ایران را کاهش می‌دهند و ما از کاهش واردات هند، ژاپن و کره جنوبی مطمئن شدیم و بر اساس آخرین اطلاعات فکر می‌کنیم که چین نیز به این سمت حرکت کرده است.

ترکیه، آفریقای جنوبی، تایوان، مالزی و سریلانکا نیز از تحریم‌ها معاف شده‌اند و همچنین 10 کشور اتحادیه اروپابه همراه ژاپن در ماه مارس از معافیت برخوردار شده‌اند.

به عقیده تحلیلگران چین با کشورهای دیگر تفاوت زیادی دارد و آمریکا نمی تواند این کشور را به خاطر نقض تحریم ها علیه ایران مجازات کند. چین بزرگترین خریدار اوارق قرضه آمریکاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار