بررسی جانمایی پمپ بنزین در نقاط مختلف تهران:

تازه ترین دلیل ترافیک پایتخت از زبان رییس پلیس راهور تهران

رییس پلیس راهور تهران گفت: متأسفانه در بسیاری از خیابانها وجود پمپ گازها و پمپ بنزین مشکلات زیادی را ایجاد کرده و ما باید پمپ بنزین ها را درست جانمایی کنیم تا باعث کاهش صفهای طولانی در شهر شود.

 رحیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در بسیاری از خیابانها وجود پمپ گازها و پمپ بنزین ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده و این در صورتی است که هیچ گونه مجوز برای تأیید صلاحیت ترافیکی از ما نگرفته اند.

وی ادامه داد: این موضوع باید اصلاح شود و ما به سوی پمپ بنزین های کوچک گام برداریم و در شهرک های زیادی که در سطح شهر وجود دارد پمپ بنزین هایی با دو تا سه نازل طراحی کنیم تا از حجم بار ترافیک کم شود .

رحیمی با اشاره به افزایش ترافیک توسط مشاغل مزاحم اظهار داشت: بسیاری از مشاغل در سطح شهر تهران از مشاغل مزاحم ترافیکی هستند و بن بست های ترافیکی در برخی از محورها بوجود می آورند و ما نسبت به این موضوع گله مند هستیم و این در حالی است که بیش از 500 واحد صنفی در مناطق 22 گانه تهران وجود دارد و ما مشاغل مزاحم را شناسایی کرده و به شهرداری و اداره اماکن اعلام کردیم تا نسبت به این قضیه فکر جدی اندیشیده شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اعتقاد ما این است که واحدهایی که میزان مراجعه به آنها زیاد است و تأیید صلاحیت ترافیک ندارند به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند تا تأیید صلاحیت بشوند و برآورده های لازم در این رابطه صورت بگیرد.

*‌تردد20  میلیون نفر روزانه در شهر تهران

همچنین رحیمی با اشاره به تردد خودروهای سطح شهر تهران ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده که بیش از 20 میلیون سفر روزانه و مختلف در سطح شهر تهران صورت می گیرد و بیشترین حجم مربوط به خودروهای شخصی و تک سرنشین است.

وی ادامه داد:‌ کمتر از 10 درصد از خودروهای سنگین در سطح شهر تردد دارند و آنها خودروهایی مانند خودروهای بتون سازی و حاملان سوخت و انرژی اجازه تردد دارند و خودروهایی که پلاک شهرهای اطراف تهران هستند در سطح شهر اجازه ورود و خروج ندارند.

*شماره گذاری روزانه 1200 خودرو در تهران

همچنین رحیمی با اشاره به شماره گذاری روزانه خودروها در تهران گفت: روزانه 1200 خودرو در شهر تهران شماره گذاری می شود و آمارها نشان می دهد که تنها تعداد کمی از آنها از تهران خارج می شود و بیشتر آنها در سطح شهر تردد دارند و در واقع این خودرو به تهران اضافه می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای هر خودرویی که اشغال می شود 5/5 متر می باشد و اگر در تهران روزانه 1200 خودرو شماره گیری شود چه حجمی از ترافیک به روند فعلی تهران افزوده می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار