رشت/

وجود 185 زندانی مهریه در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه 282 نفر زندانی غیر عمد در استان هستند، گفت: از این تعداد، 186 نفر به دلیل مهریه سنگین در زندان به‌سر می‌برند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از رشت، محمد جواد حشمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه وظیفه رسیدگی و صدور حکم، برطرف کردن خصومت‌ها و اخذ تصمیم را بر عهده دارد.

وی، نظارت و حسن اجرای قوانین و کشف جرم و مجازات مجرمان و اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم را از دیگر وظایف قوه قضائیه دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی این نهاد رسیدگی به دعاوی، خواسته‌ها و شکایات مردم در اشکال مختلف است.

رئیس کل دادگستری گیلان، با اشاره به تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان، افزود: این شورا به ریاست روسای دادگستری در شهرستان‌ها و رئیس کل دادگستری استان در مرکز ایجاد شده است.

وی، حضور پررنگ در جامعه و پیگیری حقوق شهروندی را جمله اهداف این شورا نامید و ابراز کرد: در بحث حقوق شهروندی هیئتی در دادگستری استان با همکاری نیروهای انتظامی و نظامی در زندان‌ها فعالیت دارد که باید تا پایان سال جاری بازرسی و حقوق شهروندی را پیگیری کنند.

حشمتی، ادامه داد: با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود داشته است، نظام اسلامی همواره در رعایت حقوق شهروندی پیشتاز بوده و در بسیاری از موارد از حقوق شهروندی جلوتر هستیم.

وی، از تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان خبر داد و یادآور شد: در این کمیته بحث‌های تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری با موضوعات مختلف مطرح می‌شود.

این مسئول، گیلان را استان پیشرو و اثرگذار در بحث اجرای قانون و رعایت حقوق اصحاب دعوا عنوان کرد و متذکر شد: در همین راستا وظیفه ما رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌ها در استان است.

وی، از ورود 316 هزار و 430 پرونده دادسراها و محاکم به دادگستری گیلان در سال 90 خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 308 هزار و 920 پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف و صدور حکم شده است.

حشمتی، با بیان اینکه 282 نفر در گیلان زندانی محکوم مالی و غیر عمد هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 186 نفر به خاطر مهریه در زندان هستند.

وی، 21 زندانی غیر عمد را به دلیل تصادفات منجر به صدمه، 30 نفر تصادفات به اشکال مختلف، 39 نفر ترک انفاق و 6 نفر امتناع از پرداخت دیه در زندان‌های استان ذکر کرد./ج1


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.