با وجود اشتغالزايي براي يك ميليون نفر؛

اجراي طرح هاي كاهش مصرف انرژي مسكوت مانده است

با توجه به سال حمايت از كار و سرمايه ايراني اجراي طرح هاي كاهش مصرف انرژي پيشنهاد شده به دولت با ايجاد يك ميليون فرصت شغلي مسكوت مانده است.

ميرزايي يك توليدكننده صنعتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: شركت نيروافشان سپاهان تشكيل دهنده يك مجموعه صاحب نام،‌ توانمند و متشكل از چند صد كنسرسيوم است كه سرمايه گذاران داخلي، خارجي،‌ نخبگان، مبتكران، شركت هاي توليدي مشاوره مهندسي، پيمانكاري و حتي مراكز علمي تحقيقاتي دانشگاهي در اين كنسرسيوم عضو هستند.
وي با اشاره به اينكه اين مجموعه در رابطه با شناسايي، ايجاد و عملياتي كردن فرصت هاي سرمايه گذاري طرح ها و پيشنهادات زيرساختي در سطح كلان فعاليت مي كند تصريح كرد: پيرو اين فعاليت ها طي سال هاي اخير بيش از هزاران طرح قابل توجه در خصوص كاهش مصرف انرژي در بخش هاي دولتي، غيردولتي، كشاورزي، صنعتي و حتي خانگي به اجرا رسيده است.
ميرزايي با اشاره به اينكه حدود 8 ماه است كه به دولت و سازمان هاي ذيربط در خصوص اجراي اين طرح ها به منظور ايجاد اشتغالزايي براي يك ميليون نفر مكاتبه داشتيم افزود: با توجه به اينكه حق الزحمه نيروي انساني كه قرار  است در اين طرح ها فعاليت كنند از ذخيره انرژي به راحتي قابل برگشت و پرداخت است، تاكنون با وجود هماهنگي ها و مكاتبات انجام شده پاسخي از سازمان هاي ذيربط دريافت نشده، اين در حالي است كه بارها اين مكاتبات از نهاد رياست جمهوري به وزارتخانه ها و سازمان هاي مربوطه ارجاع شده و در اين سازمانها مسكوت مانده و به نتيجه نرسيده است.
ميرزايي با بيان اينكه زمان ارزشمند براي اجراي اين طرح ها در سال حمايت از توليد، كار و سرمايه ايراني در حال تلف شدن است اظهار داشت: محصولاتي كه توليد شده در زمينه كاهش مصرف انرژي قابل رقابت با نمونه هاي خارجي هستند كه اين توليدات حاصل تلاش نخبه ها و مبتكران داخلي است.
اين توليدكننده صنعتي با اشاره به اينكه پس از ثبت اختراع هاي صورت گرفته براي مخترعان سرمايه گذاري مي كنيم گفت: هدف از سرمايه گذاري براي مبتكران به محصول تبديل كردن اختراع ها و دستاوردهاي آنهاست.
ميرزايي با بيان اينكه هم اكنون متقاضي صادرات براي محصولات توليدشده از طرح هاي كاهش مصرف انرژي هستيم،ادامه داد: پس از 8 ماه نامگذاري، 70 مكالمه و درخواست با نهاد رياست جمهوري هنوز نتيجه اي حاصل نشده و تنها با ديدار رئيس جمهور و ارايه گزارش آني مي توانيم اين مشكلات را حل و فصل كنيم.
ميرزايي با اشاره به اينكه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و نياز بيشتر مردم به كاهش مصرف انرژي اجراي اين طرح ها بيش از پيش بايد مورد توجه قرار گيرد تصريح كرد:‌ در اين خصوص نتوانستيم اطلاع رساني و فرهنگ سازي لازم را انجام و محصولاتمان را در اختيار مردم قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح ها و اشتغالزايي براي يك ميليون نفر مستلزم يك عزم و انسجام ملي است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار