پيام روسيه حاوي اين است که ديگر آمريکا تنها بازيگر منطقه نيست و ناگزيرند منافع روسيه را نيز در نظر بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون الاخباريه، ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه هفته آينده به خاورميانه سفر مي کند اين سفر همزمان با اظهارات مقامات روسيه صورت مي گيرد که بحران سوريه را آغاز تولد نظم جديد جهاني محسوب مي کنند. 

اين ديدار که از اردن، تل آويو و سرزمين هاي تحت سلطه حکومت خودگردان فلسطين صورت مي گيرد بسياري از ناظران آن را هجوم به عمق (سرزمين)منطقه تحت نفوذ آمريکا مي دانند.

ديدار پوتين از تعدادي از هم پيمانان آمريکا در منطقه اهداف مختلفي دارد: از يک سو مسکو مي خواهد به کشورهاي عرب منطقه بفهماند که مسکو موضع خود را درباره دمشق حفظ کرده است بعلاوه روسيه مي کوشد کشورهاي همسايه را درقبال هرگونه فشار مورد نظر آمريکا يا کشورهاي عرب خليج فارس در حمايت از دخالت نظامي در سوريه به بي طرفي بکشاند. اين در خصوص بحران سوريه، اما در مورد ديگر مسائل منطقه اي، رئيس جمهوري روسيه در اين ديدار به مسئله روند صلح خاورميانه نيز خواهد پرداخت بعلاوه پرونده هسته اي ايران و ساير مسائل مربوط به مناسبات دوجانبه خود با اين کشورها را نيز بررسي خواهد کرد. 

اين ديدار آن گونه که تحليلگران معتقدند در چارچوب پيام هاي پي در پي روسيه به طرفهاي مربوطه به ويژه واشنگتن قرار مي گيرد و مضمون آن اين است که آمريکايي ها تنها بازيگر منطقه نيستند و از الان به بعد ناگزيرند منافع روسيه را نيز در نظر بگيرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار