لاریجانی:

سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی باید جزو اولویت‌ها باشد/خصوصي‌سازي به نفع صنعت نفت است

رئیس مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که نوک فلش زورگویان بین المللی به سمت کارهای وزارت نفت است گفت: سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی باید جزو اولویت‌ها باشد و مطمئنا خصوصي‌سازي به نفع صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني در جريان بررسي عملكرد صنعت نفت و گاز در جلسه علني صبح امروز(یکشنبه 4 تیر) مجلس با تاکید بر اینکه باید مجلس وزارت نفت را مورد حمایت قرار دهد، گفت: در شرایط فعلی که نوک فلش زورگویان بین المللی به سمت کارهای وزارت نفت است، از این جهت اقتضاء می‌کند و تدبیر این است در داخل کشور، در زمینه بودجه و سرمایه گذاری‌ها به وزارت نفت کمک کنیم تا بتوانند پروژه‌های خودشان را بتوانند اجرایی کنند.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: نکته دوم سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی است، از منظر منافع ملی کشور، توجه به سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی باید جزو اولویت‌ها باشد چرا که طرف‌های دیگر از این منابع استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی هم که در این زمینه برای وزارت نفت است، باید مورد توجه قرار گیرد تا راه‌هایی برای سرمایه گذاری در این زمینه‌ها برای وزارت نفت فراهم شود.

وي افزود: خوشبختانه در بودجه 91، هم در سهم وزارت نفت، هم امكان استفاده از صندوق توسعه ملي و همچنين اوراق مشاركت، امكانات خوبي براي اين بخش ديده شده است.

لاريجاني، لزوم استفاده از نيروهاي خبره و مهندسين مبتكر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: هرچه بتوانيم سهم شركت‌هاي داخلي را در بخش نفت و گاز افزايش دهيم، اينها آورده كشور در آينده خواهد بود و پاسخي به نامگذاري سال 91 از سوي مقام معظم رهبري است.

رييس مجلس در ادامه با تاكيد بر توجه به اجراي اصل 44 خاطر نشان كرد: اين مسير در بخش‌هاي مختلف شركت نفت و گاز خصوصا پتروشيمي بايد محقق شود، البته گام‌هايي در اين زمينه برداشته شده است اما اگر سرعت كافي باشد مي‌توان بهتر از صندوق توسعه نيز استفاده كرد و مطمئنا خصوصي‌سازي به نفع صنعت نفت است.

وي همچنين لزوم تلاش براي تدوين هر چه سريعتر سند راهبردي انرژي را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت نفت همچنين بايد در مورد اساسنامه شركت گاز و پتروشيمي اقدام كند و به آن سرعت ببخشد تا كارها بر اساس مبناي درستي پيش برود./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار