اراک/

30درصد مواد مخدر ورودی به کشور کشف می شود

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه 30 درصد مواد مخدر ورودی به کشور کشف می شود در حالی که میانگین کشف محموله­های مواد مخدر در دنیا 10 درصد است، گفت: کشور ایران در میان کشورهای خاورمیانه از موفق‌ترین کشورها در مهار و درمان مواد مخدر است.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با     بیان اینکه 30 درصد مواد مخدر ورودی به کشور کشف می شود در حالی که میانگین کشف محموله­های مواد مخدر در دنیا 10 درصد است، گفت: کشور ایران در میان کشورهای خاورمیانه از موفق‌ترین کشورها در مهار و درمان مواد مخدر است.

حسن رحیمی­تبار افزود: کشور ایران با توجه به قرار گرفتن در همسایگی افغانستان که بیش از 92 درصد انواع مواد مخدر در آن تولید می شود در مهار و درمان مواد مخدر موفق بوده و میزان مراجعه درمانی از کشورهای همسایه از جمله عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران قابل ملاحظه است.

 وی گفت : مافیای مواد مخدر با نفوذ در منازل، خوابگاه­ها، مراکز دانشگاهی، مدارس، محیط­های کاری، همچنین تبلیغات کذب و واهی نظیر کاهش وزن، برگرداندن جوانی، کمک به کم‌خوابی بین دانشجویان موجب از بین رفتن سرمایه­های انسانی شده‌اند.

رحیمی تبار با اشاره به اینکه مافیای مواد مخدر با چرخه مالی یک‌هزار و 500 میلیارد دلاری مشغول به فعالیت هستند افزود : گرایش به مواد مخدر و روانگردان­ها به عنوان یک عامل تخریب‌کننده سلامت جسمانی و بهداشت روانی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه است.

وی در تشریح فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این مهم گفت: افتتاح کمپ درمان اعتیاد توسط بهزیستی، افتتاح مرکز کاهش آسیب و DIC زنان در دانشگاه علوم پزشکی اراک، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، افتتاح مرکز تخصصی درمان روانگردان­ها، افتتاح سالن نگهداری و درمانی در ابراهیم آباد،برگزاری همایش بهبودیافتگان از جمله مهم ترین دستورات این شوا است.  /س                                 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.