تبریز/

راه اندازی بانک ژنتيک ايرانيان

راه اندازي بانک اطلاعات ژنتيک زمينه ساز کاهش 30 درصدي جرائم مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، رئيس سازمان پزشک قانوني کشور در تبريز با اعلام اين خبر گفت: وجود مجموعه هاي تحت اين عنوان باتوجه به جنبه بازدارندگي در کاهش و پيشگيري از جرائم و اقدامات مجرمانه بسيار موثر و مفيد است.
  احمد شجاعي افزود: در اولويت کاري بانکهاي ژنتيک کشور جمع آوري اطلاعات مجرمان سابقه دار در دستور کار قرار دارد چرا که بيشتر جرمها توسط افراد باسابقه انجام مي شود.
 وي با اشاره به اينکه جمع آوري اطلاعات ژنتيکي افرادي که در مشاغل پر خطر و حادثه ساز فعاليت دارند در رده بعدي جمع آوري بانک هويت ژنتيکي کشور قرار دارد گفت: از جمله خلبانان- نيروي انتظامي و خبرنگاران در اولويت قرار دارند.
شجاعي جمع آوري اطلاعات ژنتيکي را پروسه اي زمان و هزينه بر دانست و گفت: جمع آوري اطلاعات ژنتيکي کل کشور در معدود کشورهاي اتفاق افتاده است.
شجاعي از افزايش بانک ژنتيک کشور به 10 مرکز در کل کشور خبر داد و گفت: تا کنون بانک ژنتيک در تهران- مشهد- اصفهان – ساري- فارس راه اندازي شده و با افتتاح مرکز شمالغرب در تبريز اين تعداد به 6 مرکز رسيد و براساس برنامه ريزي تلاش مي شود تا اين مجموعه ها در کل کشور به 10 مرکز افزايش يابد. گفتني است: 57 کشور در حوزه تهيه هويت ژنتيکي وارد شده اند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.