مشهد/

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج شود

فرماندار خلیل‌آباد گفت: امر به معروف و نهی از منکر همواره از اصول دینی است و باید در جامعه ترویج شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از مشهد، علی‌اصغر مرادزاده صبح امروز در حاشیه بازدید از روستای بزنجرد در جمع مردم این روستا، اظهار کرد: پیام شهدای ما همچون امامان معصوم(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و همواره به این اصل دینی تاکید داشتند تا در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند.

وی افزود: نباید بگذاریم این سنت حسنه دین اسلام در جامعه  کمرنگ شود.

مرادزاده ادامه داد: اجرای عدالت در امر قضاوت در پیشگاه قانون الهی پاسخی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی به تفاوت امر قضاوت در ایران اسلامی با جوامع دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: در جوامع غیراسلامی، نگاه قضاوت، قضاوتی زورمدارانه است اما، در کشور ما قضاوت در نقطه مقابل آن قرار دارد.

فرماندار خلیل‌آباد رأفت اسلامی را نگاه مسئولان دستگاه قضائی دانست و بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

مرادزاده افزود: اکثر اختلافات ما که منجر به دعوا می‌شود، بر اثر عدم توجه به این فرضیه الهی است.

وی حل موضوع را از طریق کدخدامنشی و با حضور معتمدان و روحانی محل، شورای اسلامی و دهیاران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این حرکت اسلامی، مراجعه کنندگان به دادگاه‌ها کاهش می‌یابند.

فرماندار خلیل‌آباد با تقدیر از دادگستری این شهرستان، افزود: شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 یار باوفای انقلاب و نیز شهدای انقلاب، اکثراً در وصیت نامه‌هایشان مردم را به امر به معروف و نهی از منکر و نیز به بحث حجاب و عفاف و در مجموع  تقرب به خدا سفارش کرده‌اند.

وی، جان‌نثاری شهدای گرانقدر و ایثارگران و حضور بسیجیان را در صحنه‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و افزود: نباید از وصیت نامه‌های شهیدان غفلت کنیم و به  این امر کم توجهی داشته باشیم./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.