حجت الاسلام غضنفرآبادي:

قوه قضاييه از طريق تشديد نظارت ها عدالت مطلوب را به وجود مي آورد

يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: قوه قضاييه از طريق تشديد نظارت ها عدالت مطلوب را به وجود مي آورد.

حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي در گفتگو با خبرنگار قضايي حقوقي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند رسيدگي به پرونده فساد مالي اظهار داشت: باتوجه به حجم پرونده فساد بزرگ مالي روند بررسي آن در دادگاه مطلوب و به عنوانين اتهامي به نحوه شايسته اي رسيدگي شده است.

وي با بيان اينكه قوه قضاييه بايد اقتدار خود را حفظ كند، افزود: در جريان پرونده هاي اخير دستگاه قضا مشخص شد كه اين قوه در طول انقلاب اسلامي اقتدار و استقلال خود حفظ كرده است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اظهارات متهمان پرونده هاي مالي گفت: در جريان جلسات علني دادگاه ها متهمان اظهاراتي را بيان مي كنند كه در صورت نياز از سوي قاضي پرونده و يا دادستان پيگيري مي شود، در طول رسيدگي به اين پرونده ها قضات به مردم نشان دادند كه قابل اعتماد هستند به همين دليل مردم بايد به تصميمات قضات اطمينان كنند.

وی در خصوص عملكرد قوه قضاييه تصريح كرد: قوه قضاييه بايد به دنبال اجراي عدالت باشد و برخي اشكالاتي كه در اين قوه مشاهده مي شود را برطرف كند. مردم به دليل وجهه تظلم خواهي دستگاه قضا اشتباهات برخي كاركنان آن را نمي پذيرند و دستگاه قضا بايد اشكالات را به حداقل برساند.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با تاكيد بر نظارت در قوه قضاييه خاطرنشان كرد:‌ نظارت از طرق مختلفي نظير حفاظت و اطلاعات، ديوان عالي كشور و دادسراي انتظامي در دستگاه قضا صورت مي گيرد، علاوه بر اين موارد بايد قوه قضاييه به دنبال تشديد نظارت ها باشد تا عدالت مطلوب در جامعه حاصل شود./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار