بروجردي:

تركيه به جاي افزايش دامنه ناامني، به امنيت و ثبات سوريه كمك كند

رييس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: تركيه به جاي افزايش دامنه ناامني، به امنيت و ثبات سوريه كمك كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينكه به سران و دولتمردان توصیه می‌کنم که خویشتن‌دار باشند، گفت: باید با مشورت با دیگر کشورهاي همسایه تلاش کرد که به جای افزایش دامنه نا امنی، امنیت و ثبات در سوریه برقرار شود.

وي در ادامه با اشاره به سفر محمود احمدي نژاد رئیس‌جمهور کشورمان به برزیل این سفر ر بسیار مطلوب ارزيابي كرد و افزود:  یکی از محورهای سیاست‌ خارجی دولت رييس جمهور گسترش رابطه با کشورهای آمریکای جنوبی است که تاکنون با این سیاست‌ها توانسته‌ایم رابطه خوبی با آنها داشته باشیم.

نماينده مردم بروجرد در مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد عدم استقبال رئیس‌جمهور برزیل از رئیس‌جمهور ایران گفت: اصولاً اجلاس‌های بین‌المللی با دوجانبه متفاوت است و رئیس‌جمهور کشور میزبان از رؤسای کشورهای دیگر استقبال نمی‌کنند. مثلاً در همین اجلاس ریو در کشور برزیل بیش از 100کشور حضور دارند و نمی‌شود که رئیس‌جمهور برزیل یک روزه به استقبال همه رؤسای جمهور برود.

وي همچنين درخصوص رابطه ایران و مصر هم بعد از پیروزی محمدمرسی در انتخابات رياست جمهوري اين كشور تصريح كرد: ملت مصر و ایران به یکدیگر علاقه دارند که این موضوع در کنار چهره ارزشی و اسلامی مرسی به عنوان منتخب ملت مصر امر مهمی به شمار می‌آید و مطمئناً آمریکا، صهیونیست و انگلیس تلاش خواهند کرد که ایران و مصر در کنار هم نباشند.

 بروجردی در مورد مسائل مطرح در عراق هم اظهار داشت: این مسائل در حالی مطرح می‌شود که عراق در میان 22کشور عرب با تدوین بودجه‌ای بالغ بر 100میلیارد دلار بعداز عربستان بیشترین توانمندی اقتصادی را دارد.

 وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که عراق توانمندتر از آن باشد که با برخی حوادث دچار مشکل شود.

/س2

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار