دهانشویه نبايد جایگزین مراقبتهای بهداشتی دهان و دندان شود

استفاده از دهانشویه برای پیشگیری از بیماریهای امساج لثه جنبه کمکی دارد و به هیچ عنوان جایگزین مراقبتهای بهداشتی دهان و دندان نمی شود.

 به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دکتر حمید رضا عرب عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی بر این عقیده هستند که استفاده از دهانشویه برای از بین بردن جرمهای دندانی کافی است اظهار داشت: برای از بین بردن جرمهای دندان باید از روشهای مکانیکال از جمله مسواک و اقدامات دندانپزشک استفاده کرد و دهانشویه نمی تواند جایگزین این روشها شود .
 
دانشیار گروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه میکروبها بر روی سطوح سخت دندانی و پشت زبان تجمع می کنند و در صورت گیر افتادن ممکن است توده های میکروبی را ایجاد کنند خاطر نشان کرد: دهانشویه ها می توانند تا حدودی محیط دهان را ضد عفونی کنند اما نباید این ماده را جایگزین دیگر روشهای بهداشت دهان و دندان کرد .
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جرم های دندانی در صورت رسوب بر روی دندان موجب بیماری لثه ، خوردگی و تحلیل استخوان فک شود اظهار داشت : در این مواقع بهترین راهکار برای از بین بردن جرمهای دندانی ، جرمگیری است.
 
دکتر حمید رضا عرب با اشاره به اینکه عامه مردم بر این باورند که با انجام جرم گیری توسط دندانپزشک ،مینای دندان آسیب شدید می بیند و از بین می رود خاطر نشان کرد : جرم گیری به هیچ عنوان به مینای دندان آسیب نمی رساند و لازم است هر فرد به طور سالانه و در برخی از موارد سه تا شش ماه یک بار این اقدام انجام شود .
 
وی خاطر نشان کرد : جرم گیری برای سلامتی امساج نگهدارنده دندان است و هیچ گونه ضرری برای مینای دندان ندارد./عط
برچسب ها: جرم گیری ، دندان ، لثه ، استخوان ، فک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار