منیژه آرمین، نویسنده، در آستانه برگزاری دهمین جشنواره سوره:

ادبیات باید از حوزه روشنفكری بیرون بیاید

منیژه آرمین، داستان نویس، با تاكید بر اهمیت برگزاری جشنواره های ادبی بزرگ در استان ها، گفت: اگر ادبیات وارد فرهنگ عامه مردم شود، زمینه فرهنگی كشور نیز رشد پیدا می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران منیژه آرمین نویسنده و منتقد ادبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه بهتر است ادبیات از حوزه روشن فكری بیرون بیاید، افزود: تنها در این صورت است كه فهم ادبیات برای همه اقشار ممكن خواهد شد.
آرمین با اشاره به این مهم كه ادبیات داستانی كودك و نوجوان بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشته است، تصریح كرد: مشاركت چشم گیر جوانان در وقوع انقلاب اسلامی به ادبیات نیز سرایت كرده و سبب بروز شور و هیجان در این آثار ادبی شده است.
این نویسنده  با بیان این كه توجه به ادبیات كودك و نوجوان از این حیث ضروری است كه پایه و اساس هر ادبیاتی را ادبیات كودك و نوجوان تشكیل می دهد، افزود: با تمركز بر این شاخه از ادبیات می توان بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را بر طرف كرد.
آرمین از شرایط نا مطلوب ادبیات كودك ابراز نگرانی كرد و گفت: در نسبت با دیگر شاخه ها، ادبیات كودك اكنون دچار نوعی عمل زدگی و ركود شده است و باید رشد پیدا كند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیا ن این كه پیش از انقلاب تنها تعداد اندكی نویسنده در كشور وجود داشت، افزود: به طور كلی در حال حاضر ادبیات در كشور روندی رو به رشد داشته است؛ تعداد نویسندگان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و كیفیت آثار نیز بالا رفته است.
وی برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره شعر و داستان جوان سوره  را گامی مثبت در ارتقای ادبیات داستانی برشمرد و عملكرد حوزه هنری را در برگزاری جشنواره ها مطلوب ارزیابی كرد و گفت:حوزه هنری تعامل خوبی با استان ها و شهرستان های مختلف داشته است كه خود باعث پیشرفت فرهنگی و نفوذ ادبیات در فرهنگ عامه مردم می شود.
برچسب ها: ادبیات ، منتقد ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار