حشره کش های طبیعی تولید آفت کش ها را کاهش می دهد

تولید نوعی پنبه از DNA یک باکتری ، تولید این حشره کش جدید را ثابت می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پنبه ای اصلاح شده که با DNA یک باکتری درست شده است که این باکتری در خاک زندگی می کند، تولید حشره کش طبیعی را ثابت می کند.
 
بر اساس این گزارش، در تولید این حشره کش کمکهای ارزشمندی از عنکبوت ها و کفش دوزک ها دریافت شده است تولید این حشره کش طبیعی به کاهش استفاده از آفت کشها و ارتقاء نگهداری از شکارچیان طبیعی آفات مضر مانند عنکبوت و سوسک کمک می کند.
 
به گفته محققان، گسترش وسیعی در نوع کشت و زرع پنبه تراریخته BT که در 16 سال گذشته اتفاق افتاده است این ژنوم که در امتداد DNA ساخته شده است سهم مهمی در کاهش استفاده از حشره کش و کنترل بیشتر بر انگلهای مضر طبیعی دارند.
 
مواد اسپری های مورد استفاده برای مبارزه با شته و سایر آفات به طور طبیعی اثرات جدی برای دشمنان طبیعی خودشان مانند کفش دوزک ها ، عنکبوت و... دارند . تولید پنبه تراریخته BT به لطف ژن Bacillus thuringiensis  به تولید حشره کشهای طبیعی به طور مستقیم توسط کارخانه ها منجر شده است.
 
بر اساس داده های جمع آوری شده از استانهای شمال چین که کشت پنبه BT را انجام می دادند در طی سال های 1990-2010، افزایش جمعیت عنکبوت ها و سوسک ها و ... و منابع آشکاری از محصولات ذرت، بادام زمینی و سویا به چشم می خورد.
 
به گفته محققان این داده ها نشان می دهد که این نوع از کشاورزی تراریخت می تواند از اشکال جدیدی از سیستم های کنترل تولید طبیعی و پرورش را در برداشته باشند./عط
برچسب ها: کشت ، کارخانه ، ژن ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار